Největší problémy zákony způsobují při výkupu pozemků. Obtíže přichází při stanovení ceny vykupovaných pozemků. Zákon umožňuje prodávat až za šestnáctinásobek obvyklé ceny, ovšem o této částce musí osobně rozhodovat ministr dopravy. V Pardubickém kraji se na tyto komplikace naráží především při snaze o vybudování rychlostní silnice R35.

„Rychlostní silnice R35 je klíčovou stavbou pro náš region, mluvíme o ní už spoustu let. Musíme si uvědomit, že tento projekt neřeší jen samotnou komunikaci, ale také výstavbu různých napojení, přeložek silnic, obchvatů obcí a měst, které našemu kraji uleví. Podporuji tedy výzvu Ředitelství silnic a dálnic směrem k poslancům, aby usilovali o novelu tohoto zákona," řekl náměstek hejtmana Pardubického kraje Jaromír Dušek.

Rekordní částka

Ovšem velké dopravní projekty nejsou naplánovány jen na krajských silnicích. Pokračují i práce na železnici, kde se buduje železniční koridor v úseku Ústí nad Orlicí – Choceň a také se pracuje na zdvoukolejnění trati Pardubice – Hradec Králové.

„V letošním roce je na železnice uvolněna rekordní výše finančních zdrojů. Budou posíleny i finanční prostředky do údržby železnice, které Státní fond dopravní infrastruktury převedl z nerealizovaných silničních staveb," vysvětlil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Peníze by byly i na vodní dopravu, konkrétně na splavnění Labe. Jenže projekt není hotový, a to i kvůli chybějícímu územnímu rozhodnutí pro plavební stupeň Přelouč. Klíčem ke splavnění Labe je také vybudování koncového přístavu v Pardubicích. To je ovšem vázáno na obchvat Pardubic.

„Dozvěděli jsme se, že už na začátku března se začne stavět na úseku silnice I/37 mezi nadjezdem Paramo, křižovatkou U Trojice a nádražím, kde má dojít ke zvýšení kapacity komunikace. Dále možná v roce 2017 začne výstavba severovýchodního obchvatu Pardubic od křižovatky Globus na Dubinu. Pokud se ovšem přípravy nezkomplikují různými odvoláními a někdy i nesmyslnými výhradami, které ovšem naše legislativa umožňuje," uvedl Jaromír Dušek.