„Přes zimu se tak bude jezdit určitě. Předpokládáme, že silnice tudy povede až do dubna. Dopravu jsme museli převést na most, abychom dokončili silnici kolem opatovického písníku. Celý úsek, který propojí krajská města, by měl být uveden do provozu 30. června příštího roku," uvedla Hana Jarolímová z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

Stodesítkou 
do Pardubic? Možná

Na celém úseku by se mohlo v budoucnu jezdit stodesetikilometrovou rychlostí. Rozhodnutí ovšem nezáleží na ŘSD, ale na ministerstvu nebo krajských úřadech.

„Současná legislativa větší rychlost než 90 kilometrů v hodině na této silnici neumožňuje. Pokud ale dojde ke změně, tak policie negativní stanovisko určitě nedá a vyšší rychlosti bránit nebude," uvedl Jozef Bocán, tiskový mluvčí pardubické policie.

Přibudou také protihlukové stěny

Na silnici I/37 mezi Pardubicemi a Hradcem jezdí řidiči z velké části čtyřmi pruhy, zbývá dostavět pouze poslední úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Březhradem. Náklady na stavbu činí 1,2 miliardy korun. Práce na posledním úseku čtyřpruhu začaly v roce 2010. Úsek měří více než tři kilometry, má tři mostní objekty a zahrnuje i téměř kilometr protihlukových stěn.

Stávající státovka I/37 vede přímo Opatovicemi a komplikuje život obyvatelům. Trasa mezi krajskými městy je velmi vytížená, provoz znesnadňuje přecházení, auta dělají hluk a vypouští škodliviny. Vyjet od Vysoké nad Labem je ve špičce také obtížné. Budovaná silnice je naopak vedena jako obchvat obce.