„Stavba se zcela nezastavila ani v průběhu zimních měsíců, ačkoliv nás mrazy dočasně donutily některé práce pozastavit, neboť je z technologických důvodů nelze při nízkých teplotách provádět. Plánované dokončení stavby v listopadu 2017 však těmito okolnostmi ohroženo není," říká Edita Novotná, tisková mluvčí Strabagu.

SEDM TÝDNŮ ZDRŽENÍ

„Zima nás zdržela v jedné části, a sice v té střední, kde bude odbavovací část celého terminálu. Tam bylo nutné zabetonovat několik monolitických betonových konstrukcí, které jsme sice stihli, protože jsme provedli zateplování a další zimní opatření, ale nemohli jsme zhutnit samotný podklad podlahy, abychom mohli začít betonovat strop," popisuje Jiří Požár, který na staveništi zajišťuje technický dozor pro investora.

Celkové zdržení v centrální části je sedm týdnů. Letošní zima totiž byla opravdová a na poměry východních Čech přeci jen o něco delší.

„V ostatních částech, odletová hala, příletová hala a komunikace, jedeme podle harmonogramu. Pracuje se na bednění stropu pro druhé nadzemní podlaží odbavovací haly, právě dorazily ocelové konstrukce, které začneme montovat. Začneme na příletové hale, pak na odletové a nakonec přijde odbavovací hala," popisuje Jiří Požár.

PROTIHLUKOVÁ STĚNA

Kromě samotného terminálu se pracuje i na zatím budoucí příjezdové komunikaci, která k němu dovede auta.

Na stavbě teď každý den pracuje, v závislosti na denní době, asi padesát dělníků.

„Vybudována je i nová protihluková stěna, provizorní zástěna z betonových skruží u stojánky totiž zmizí s dokončením terminálu," doplňuje seznam prací Jiří Požár.