Po nedávných mrazech se na státovce I/35 mezi Vysokým Mýtem a Moravskou Třebovou objevily obrovské a hluboké výmoly. Je jim těžké se vyhnout a už způsobily proraženou pneumatiku, v horším případě i rozbité celé kolo a hnutou nápravu desítkám řidičů.

„Mezi Hrušovou a Cerekvicí teď tři auta s proraženými koly. Každé má po 200 metrech svou díru. Masakr,“ napsal v řidičské sociální skupině na Facebooku Jaroslav Tříska. Podobných hlášení byly za uplynulé tři dny od řidičů desítky.

„To nejsou díry, ale krátery,“ přidal se další šofér.

U křižovatky na Opatov je skoro metr široká díra, jejíž hloubku jeden z řidičů změřil na 35 centimetrů. Ovšem zdaleka nejen tam.

Deník celou trasu projel a zjistil, že zkušenosti řidičů nejsou ani trochu přehnané.

ŘSD: bez odpovědi

K urychlenému záplatování druhé nejdůležitější spojnice Čech s Moravou se však pořádně nikdo nehlásí. A to ani vlastník, tedy ŘSD, ani firma Eurovia, která má údržbu komunikace na starosti. Není přitom zřejmé, kdo z nich má opravy výtluků na starosti.

„Během našich jízd v rámci zimní údržby jsme si stejných výtluků také všimli a všechny jsme je nahlásili investorovi, tedy ŘSD. Kvůli bezpečnosti provozu jsme některé výtluky po dohodě s investorem provizorně opravili. Další řešení je na investorovi,“ uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.

ŘSD neodpovědělo vůbec, ačkoliv ústy svého mluvčího Jana Rýdla Deníku přislíbilo, že to „prověří obratem“.

Tankodrom trvá na celé 50kilometrové trase od Mýta na Olomouc již týden. Výmolů zde není hodně, ale jsou zrádné právě tím, jak jsou nečekané, a přitom rozsáhlé a hluboké. Vidět nejsou hlavně za mokra, tmy a a v případě hustého provozu, který je zde ovšem pořád. Deník musí také potvrdit stížnosti řidičů, že dopravní značení upozorňující na výmoly je tu nedostatečné nebo dokonce žádné.

Dlouhodobé problémy se stavem státních silnic se však týkají i zimního pluhování a solení komunikací. A to opět od doby, kdy údržbu státovek ŘSD vzalo krajským silničářům a pověřilo tím soukromé firmy.