Další původně uvažovaná stanice Zámek nakonec z finančních důvodů na trase B nebude, kvůli schodku státního rozpočtu totiž byla pokrácena dotace z Ministerstva dopravy. Z „hlaváku“ na Dubinu se metrem poprvé projedeme na podzim roku 2024.

V další etapě výstavba metra naváže pod Palácem Hybských, kde bude přestupní stanice, výstavba linky A. Ta povede od Univerzity Pardubice přes zastávku Aréna a Aquacentrum k nemocnici. Až poté by měla být dostavěna linka B z Hlavního nádraží do Svítkova se zastávkou Taxis poblíž Závodiště.

Poslední plány recesistů na pardubické metro, tento je dva roky starý z dílny Ondřeje HybskéhoPoslední plány recesistů na pardubické metro, tento je dva roky starý z dílny Ondřeje HybskéhoZdroj: Ondřej HybskýZahájení stavebních prací veřejnost s nadšením kvituje. „No sláva. Aspoň se tím tunelem ze státní kasy budu moci projet,“ nadšeně reagovala na sociálních sítích Michaela Malá. „Akorát škoda, že dilema, zda se má stanice jmenovat třída Míru, nebo Záchodky, vyřešili tím, že ji posunuli o sto metrů dál,“ odtušil Zdeněk Hoření. Další z diskutérů zase lobbuje za protažení metra až na pardubické letiště. To se totiž má podle jiných vizionářů stát pod novým označením Praha-Východ záložním pro pražskou Ruzyň, která přestává kapacitně dostačovat.

Představy recesistů ožily s přestavbou pardubického Tesca. Tu má totiž na starosti firma Metrostav, což podnítilo fantazie mnohých Pardubáků o tolik oslavované pardubické podzemní dráze. Zvláště nyní, když prostor vedle bývalého Prioru je zakryt vysokým stavebním plotem s logem Metrostavu a veřejnost je zvědavá, co se za hrazením děje.

Naposledy plány na pardubické metro přiživil na podzim roku 2019 Ondřej Hybský, pod jehož palácem by mohla být smyšlená přestupní stanice. Projekt, který představil ve výloze svého domu, byl tehdy nejfotogeničtějším objektem na třídě Míru.

Více o dva roky starých představách pardubického metra jsme psali zde:

Další z plánů na pardubické metroDalší z plánů na pardubické metroZdroj: Facebook„Když jsme v paláci začali s rekonstrukcí kanalizace, tak se nás kamarádi, když viděli tu obří díru do země, ptali, zda tu nekopeme metro. Že to tak z dálky vypadá. Ta myšlenka mě zaujala, a tak jsem realizoval tuhle legraci. A docela mě překvapil zájem lidí,“ řekl tehdy Hybský.

Už před jeho projektem jiní recesisté dokonce založili smyšlené Podzemní Dráhy Města Pardubic (PDMP) a web, kde informovali o pracích na stavbě, jež měly skončit v roce 2009. Plánované linky metra se ale neustále měnily. Některé počítaly i s propojením s Hradcem a Chrudimí.

Více o rekonstrukci historické budovy Tesca čtěte zde: