A co čert nechtěl, o zastavování jednoho typu vlaků přijdou dokonce i mnohem větší Pardubice, jejichž dopravní uzel je spádový pro několikanásobně větší oblast.

Od příštího jízdního řádu tady přestanou zastavovat rychlovlaky soukromého dopravce Leo Express.  Důvod? Úspora asi pěti minut!

Zní to jako ironie: Mezi Prahou a Olomoucí tak nebudou stavět vůbec nikde, naopak ale začnou zajíždět do Přerova a stavět v desetitisícové Studénce. Už nyní jezdí i do Karviné a zastavují dokonce i ve čtyřtisícových(!) Dětmarovicích u Ostravy.

„Od nového grafikonu opravdu plánujeme nezastavovat v Pardubicích. Domníváme se, že Pardubice se svou spádovou oblastí jsou více než dostatečně servisovány konkurenčními dopravci," řekla mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.

Soukromý dopravce chce nabídnout služby hlavně obyvatelům Moravy, kde není taková nabídka spojů jako v české části koridoru. Jiné rychlovlaky padesátitisícový Přerov dnes kvůli zdejší úvraťové jízdě objíždějí. Časovou ztrátu, která zdejším zastavováním vznikne, má nahradit právě projíždění  Pardubicemi. Leo Express chce využít toho, že jeho jednotky mají stanoviště strojvůdce na obou koncích, na rozdíl od jiných vlaků tak v Přerově nemusí přepřahat lokomotivu.

„Nepřijde mi to chytré, nezastavovat v Pardubicích. Vždyť jsou spádové i pro několik set tisíc obyvatel," podivuje se Miloš Macek, který Leo Expressem jezdí do Prahy.