„Zčásti se na tom podílela nepřiměřená rychlost, zčásti technický stav vozidla,“ říká Vladimír Řepka z tiskového odboru Ministerstva vnitra ČR. Podle jeho sdělení praskla v inkriminovanou dobu při projíždění pravotočivé zatáčky na policejním dodávkovém vozidle levá poloosa. Policisté navíc jeli nepřiměřenou rychlostí. „V době nárazu do betonového mostku jim byla naměřena rychlost mezi 70 a 82 kilometry v hodině. K bezpečnému projetí zatáčky v Markovicích je přitom zapotřebí jet maximální rychlostí 65 kilometrů v hodině,“ pokračuje mluvčí Řepka. A proč trvalo vyšetřování tragické havárie tak dlouho? „Museli jsme čekat na výsledky znaleckého zkoumání,“ dodává vzápětí.
Inspekce MV ČR případ nyní odložila a nebude se jím dál už zabývat. „Kdyby nezemřel řidič, začali bychom ho vyšetřovat. Takhle nám nezbývá, než záležitost odložit,“ zdůvodňuje závěry inspekce její mluvčí.
O život vMarkovicích přišli dva dopravní policisté Okresního ředitelství Policie ČR Chrudim vneděli 6. května asi v10.45 hodin, když tudy právě přejížděli na místo jiné dopravní nehody vcentru Chrudimě. Podle svědků dostala jejich dodávka smyk a vyjela zkomunikace, kde narazila do betonového mostku, kde se převrátila na střechu. Policisté byli na místě mrtví. Jejich těla museli vyprostit profesionální hasiči. Doprava pak byla na několik hodin odkloněna vobou směrech kvůli vyšetřování této havárie.