V anketě, která nastínila několik možností řešení, se lidé v největším počtu přiklánějí ke světelné křižovatce. Ta by dokázala auta jedoucí třeba i stokilometrovou rychlostí na trase Hlinsko – Polička zbrzdit.

Podle mínění účastníků ankety je také možným řešením instalace zpomalovacích pruhů či retardérů. Jen pět lidí by bylo pro vyšší kontrolu ze strany dopravních policistů a tvrdý postih za překročení rychlosti aut projíždějících Krounou. Zvýšení počtu příkazových značek nemá podle hlasování čtenářů našich webových stránek žádný smysl, tato možnost nezískala v anketě jediný hlas.

„To by bylo rejžo. Všechno nafotit, vybrat pokuty a Krouně dát polovičku. A to bych udělal v každém městě a ve vesnici. Pak by se jezdilo opravdu pomalu,“ míní diskutující, který se podepsal jako Laďa.

Jeho slova vyvolala reakci. „No jo, ale to je právě to, co lidi nechtějí. Když fotila, měřila a vybírala městská policie do kasy té určité obce, tak víte, jak to dopadlo. V tomhle Kocourkově se spíš najde způsob, jak ochránit těch 49 tisíc řidičů, co překročili rychlost, něž těch pár obyvatel Krouny,“ zareagovala čtenářka Zuzka.

Dotkla se tak hodně diskutovaného tématu – změny pravidel v měření rychlosti vozidel ze strany městských policií. „Krouna není jediná obec kde to lítá. Uvědomte si, kolik lidí by bylo bez řidičáků. To je lepší, dát měšťákům přiblblé cedule a všemožně jim znemožňovat měření. Oni jsou totiž slyšet jenom ti voliči – řidiči co jezdí jako prasata. My, co tam bydlíme a klepeme se o děti, nás tolik slyšet není,“ zareagoval občan podepsaný jako Pepek.

O reakci jsme požádali starostu Krouny Pavla Ondru. „Naše zkušenosti ukazují,že nejlepší řešení je časté a skryté měření a nekompromisní postih přestupků. To je pokuta a bodové hodnocení okamžité, bez výhrad a pro každého. Je také třeba vrátit policii sebevědomí a silnější okamžité pravomoci k výkonu povolání. V čase, kdy začne policie u nás měřit, je obec jako vyměněná. Auta projedou plynule, nepředjíždějí se, na přechodech dají přednost chodcům. Pohoda, ale potom zase realita nekázně a absence morálky pokračuje dál,“ popisuje krounskou situaci Pavel Ondra.

Světelná křižovatka podle jeho slov zpomalí provoz, ale kolony vyprodukují vysokou koncentraci exhalací. Ani retardéry nepokládá starosta za nejlepší řešení. Při jejich instalaci sice dojde ke zpomalení provozu, ale za cenu vysokých vibrací při přejezdu několikanápravových nákladních aut a následném poškozování staveb v blízkosti hlavní silnice.