Pachatelé spoléhají na důvěřivost starších lidí. "Po jejich sehrané návštěvě přišla manželská dvojice o peněženku s finanční hotovostí přesahující 10.000 korun," řekl mluvčí chrudimské policie Lukáš Maier.

Tvůrce scénáře opět vsadil na důvěřivost starších lidí a záminku vrácení peněz za léky.

„Dnes máte šťastný den, nesu Vám peníze za léky“. Tak těmito slovy začal neznámý muž rozhovor s osmdesátiletým majitelem domu. Následovala cesta do domu, kde mělo v kuchyni proběhnout focení užívaných léků a následné vyhodnocení přeplatku na částku 2.000 korun.

Neznámý muž však uvedl, že má pouze bankovku v hodnotě 5.000 korun a proto bude potřebovat vrátit. Majitel domu v tom neviděl nic divného a z peněženky sumu potřebnou k vrácení vyplatil. Neuvědomil si však, že tím ukázal na místo, kde si peníze ukládá.

Následovala další nečekaná návštěva v podobě ženy, která nabízela k prodeji deky. Obchod či promyšlené odvedení pozornosti? Dvojici neznámých návštěvníků pak doplnil muž, který přišel s tím, že je potřeba podepsat potvrzení o převzetí částky 2.000 korun.

V tuto chvíli již dvojice starších manželů neměla šanci a jejich pozornost byla celou trojicí odvedena. Paní domu se snažila vysvětlit neznámé ženě, že deky nepotřebují a manžel podepisoval potvrzení pod dohledem dvojice mužů.

Teprve poté, když trio nečekaných návštěvníků dům opustilo, zjistila manželská dvojice, že jim byla odcizena peněženka s finanční hotovostí.

Po trojici neznámých pachatelů policisté intenzivně pátrají, řekl mluvčí Maier.

V souvislosti s tímto případem policisté doporučují, aby zejména starší občané nedůvěřovali neznámým lidem. Podvodníci využívají různé záminky a lsti, aby se dostali k Vašim penězům. Právě o tom svědčí výše uvedený případ. Chtějí vniknout do Vašeho bytu a pokud z Vás nevylákají peníze přímo, ovládají řadu způsobů, jak Vás okrást. Nikoho cizího si do svého bytu nevpouštějte. Zvoní-li opravář, pracovník úřadu či jiných služeb (odečet plynu apod.), nechte si předložit jeho služební průkaz, nebo ještě lépe zavolejte na úřad nebo instituci, na kterou se pracovník odvolává. V případě pochybností trvejte na tom, že o nabízenou službu nestojíte.