„Přes omezené zdroje jsme letos do Pardubického kraje nakoupili z vlastních zdrojů celkem jedenáct nových autobusů," řekl provozní ředitel Veolia Transport Východní Čechy Václav Gabriel. „Je to méně než loni, kdy jsme za podpory operačního programu pořídili devatenáct nových strojů a předloni dokonce dvacet jedna," dodal.
Malý ale úsporný
Autobusy jsou kratší než „klasické" vozy, na které jsou cestující zvyklí. Nové přírůstky do vozového parku měří na délku osm a půl metru.
„Jsou to autobusy typu SOR takzvané low entry. To znamená, že v přední části jsou nízkopodlažní a mají vestavěnou plošinu pro invalidní vozík. Uvnitř autobusu je také plošina pro jeho upevnění," upřesnil ředitel Gabriel.
„Tento typ autobusu jsme zvolili z úsporných důvodů, protože se snažíme snížit provozní náklady.
Autobus je krátký, a když je něco menšího, má to pochopitelně menší spotřebu. Klasický dvanáctimetrový autobus spotřebuje dvacet čtyři litrů nafty na sto kilometrů. U nových kusů se spotřeba pohybuje okolo devatenácti litrů. Když si vezmeme, že autobus ujede denně čtyři sta kilometrů, je to znát," vypočítal úspory Václav Gabriel.
Po Chrudimsku
Do nového autobusu se vejde padesát sedm cestujících a jeden invalidní vozík. „Menší autobus bude mít výhody na lince, o které dopředu víme, že je na ní malá využitelnost a musíme tam zajistit základní dopravní obslužnost," upřesnil provozní ředitel.
Trojice autobusů se ihned rozdělí. Jeden bude jezdit na Chrudimsku, druhý na Hlinecku a třetí poputuje do Přelouče. „Na jakých linkách konkrétně nové autobusy pojedou, ještě nevíme," dodal Václav Gabriel.
LUKÁŠ VANÍČEK