Vše bude odvislé od toho, jak staré vozidlo bude chtít majitel zaevidovat. „U vozů splňujících emisní hodnoty Euro 0 zaplatí nový majitel plných deset tisíc. U vozů v kategorii Euro 1 to bude pět tisíc, u Eura 2 tři tisíce. U nejmodernějších vozů z kategorie Euro 3 zůstává poplatek na osmi stovkách,“ vysvětluje Vlastislav Růžička, který v Sobětuchách provozuje bazar s vozidly značky Škoda. „Zmíněné opatření postihne prakticky 50 procent motoristů. Především ty méně movité. Zaplacení nepopulární ekologické daně se zřejmě mnozí budou snažit vyhnout. Třeba tak, že si budou vozy formálně pouze zapůjčovat,“ domnívá se Růžička.

Majitel autobazaru kritizuje i fakt, že změny zákona byly schváleny fakticky na poslední chvíli. „Mnozí z nás nakoupili stará auta třeba v létě, teď se stala vlastně neprodejnými. Z toho plynou nemalé finanční ztráty,“ vysvětluje prodejce, který poskytuje ve své provozovně kompletní předprodejní i poprodejní servis. V nabídce je tu nyní asi dvacítka vozů.

Sobětušská provozovna funguje i jako sběrné místo vozidel pro následnou ekologickou likvidaci. Bez protokolu o jejím provedení dnes nelze automobil odhlásit z provozu. „Nevím ale, jestli nové zákony povedou ke zlepšení situace a k obnovení vozového parku. Někteří majitelé starých vozů budou svá rázem neprodejná auta raději donekonečna opravovat, když už je nedokážou prodat tak jako doposud,“ netají se Růžička se svými pochybnostmi.