Podobný případ se stal před několika dny. Desítky klientů, které se chystaly na dovolenou, však čekal šok. Místo na pardubické letiště museli lidé na pražskou Ruzyň. V sobotu a v neděli totiž letadla na africký kontinent neodlétala. Smůlu měli i ti, kteří se v tuto dobu z Afriky vraceli a přistát měli právě na pardubickém letišti EBA. I oni totiž skončili na Ruzyni.

Chybují cestovky

Na oficiálních internetových stránkách pardubického letiště bylo ve víkendových kolonkách příletů a odletů u několika letounů napsáno: zrušeno. Podle našich informací se však nejednalo o chybu letiště. „Tohle je trvalý problém několika cestovních kanceláří. Ty totiž nabízejí dovolené včetně odletů a příletů z Pardubic. Na poslední chvíli to však z nějakých důvodů zruší a lidé místo na pardubické letiště musí jinam. To v žádném případě není naše vina,“ řekl ředitel pardubického letiště EBA Vít Vavřina.

Důvod, proč cestovní kanceláře mění místa odletu či příletu, může být podle našich informací i ten, že se jim nepodaří naplnit letadlo. To ale některé klienty odradí natolik, že klidně zruší celý zájezd.

„Když jsem se dozvěděla, že u mé dovolené zrušili odlet z Pardubic, zrušila jsem zájezd a vybrala si jiný pobyt. Sice byl s odletem z Prahy a dopravu si platíme vlastní, ale pořád nás to nakonec vyšlo levněji,“ uvedla jedna z cestujících.

„Samozřejmě, že mě to štve. Navíc místo toho, aby se cestovní agentura omluvila za to, že odlet z Pardubic pouze slibuje, málem nám ještě její pracovnice vynadala, že zájezd rušíme,“ postěžovala si cestující z Litomyšlska.

Podle tiskového mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří Tomia Okamury musí cestovní kancelář splnit to, co je v cestovní smlouvě nebo v katalogu. „Pokud dojde k nějaké změně, pak má právo klient od smlouvy odstoupit, nebo žádat zájezd stejné nebo podobné kvality“ říká Tomio Okamura.

„Výjimečně se může stát, že cestovní kancelář musí náhle změnit místo odletu. Pokud je to ale pravidlem, jedná se o neprofesionální jednání,“ uzavírá Tomio Okamura.

(saf, sejk, ped)