Cestování a vůbec turistický ruch je tématem, kterým chtějí Hlinečtí oživit region s jinak nepřebernou škálou kulturních akcí a přírodních zajímavostí.
„Chceme místním podnikatelům nabídnout možnost propagace. Každý poskytovatel služeb by si měl uvědomit, v čem je sám nejlepší, a je jedno, zda jde o zázemí pro cyklisty nebo o zvěřinovou kuchyni. Důležitá je konkurenceschopnost navenek,“ zaznělo z úst manažerky cestovního ruchu Martiny Kesnerové, jejíž úkolem je pozvednout na Hlinecku cestovní ruch v dalších měsících.
Chybí infrastruktura
V rámci pondělního setkání vyzývala nová manažerka poskytovatele služeb v cestovním ruchu k vzájemné spolupráci. Je to jedna z cest, jak zvelebit atraktivity spojené s tímto regionem. Někteří podnikatelé však vidí trvalé nedostatky ve stávající turistické infrastruktuře. Například Jiří Holec, který provozuje ubytovací zařízení v Hlinsku, upozorňuje na absenci udržovaných a značených běžkařských tratí pro lyžaře. „Jak je možné, že na Novoměstsku a Trhovokamenicku podobné několikakilometrové trasy mají a zde je to letitý problém,“ ptal se zástupců města Jiří Holec.
Masopustní obchůzky zapsané v UNESCO, příroda, místní tradice a regionální speciality v restauracích. To je jen výčet toho, čím chtějí Hlinečtí zvýšit atraktivitu regionu. A cíle mají velmi smělé. „V průběhu roku 2012 chceme dosáhnout meziročního nárůstu počtu turistů o 10%,“ dodává k plánům Kesnerová s tím, že cílem jsou cestovní balíčky, které nabídnou turistům komplexní služby od ubytování až po zapůjčení kol či zlevněné vstupné do kina.