„To mě mrzí, těšil jsem se na to, protože mám velkého psa a jít po kraji silnice je dost nebezpečné,“ konstatoval muž v důchodovém věku, který má rodinu v Presích a často ji chodí navštěvovat.

Bude si muset počkat do jara. Chodník nebyl před lety zanesen v plánu, a tak se stavba řešila dodatečně.

Chodník měl začínat obrubníkem, což by znamenalo na nyní velmi frekventované silnici nařídit snížení rychlosti na 50 nebo 70 kilometrů v hodině. Za ním měl být travnatý dvoumetrový pás a teprve pak samotný chodník. Namísto obrubníku bude příkop s navazujícím travnatým pásem, čímž snížení rychlosti odpadá.

Psali jsme již:

Silnice z Chrudimě do Vlčnova, kde by měl vzniknout chodník. Stavba druhé části chrudimského obchvatu pomalu spěje do finiše
Díky obchvatu se lidé příští rok dočkají chodníku z Chrudimi do Vlčnova

Chodník se ale bude stavět až na jaře, protože cena, kterou si zhotovitel řekl, dosahovala částky 5,5 milionu korun. Vedení města mělo představu o dva miliony nižší, a proto k dohodě nedošlo. „Požádali jsme Státní fond dopravní infrastruktury o dotaci,“ řekl Pilný.

Pokud nenastanou vážné komplikace, obchvat Chrudimi by se měl otevřít v prosinci. Zhruba 4,6 kilometru dlouhá část vyjde na 442 milionů korun. „Stavba se neskutečně pohnula dopředu, je to znát každým dnem. Pokud se nic mimořádného nestane, v prosinci budou auta jezdit po nové silnici,“ řekl starosta Chrudimi František Pilný.

Vše o stavbě obchvatu najdete zde:

Hitlerovy plány na východní obchvat Chrudimi: Soudě dle dvou čar se uvažovalo o dvou variantách, obě však vedly podobným koridorem.
Obchvat Chrudimě měl v plánu už Hitler. Měl vést přes dnešní sídliště Na Šancích

Přitom vloni touhle dobou se řešil problém, kdy zhotovitel žádal o prodloužení lhůty dodání stavby na leden až březen příštího roku. „S tím jsem nemohl souhlasit, nakonec se to díky jednáním s vedením Ředitelství silnic a dálnic podařilo odvrátit,“ uvedl Pilný.

Stavebníci nyní zhotovují asfaltové povrchy, na mostech budují zábradlí, pracují na nájezdech a sjezdech.