Muž za volantem osobního auta tak rychle vyhodnotil dnešní podobu křižovatky v těsné blízkosti chrasteckého náměstí. Tedy místa, ve kterém se protíná silnice druhé třídy č. 358 ve směru Slatiňany, Chrast, Skuteč se silnicí č. 355 propojující Hrochův Týnec, Chrast a Hlinsko.

Křižovatka se změní

Za problematickou označil křižovatku i hejtman Pardubického kraje Martin Netolický, který město nedávno navštívil a hovořil o tomto nebezpečném místě s novým chrasteckým starostou Vojtěchem Krňanským.

„Již v minulosti zde existovala studie na vybudování kruhového objezdu a na této myšlence budeme ve spolupráci s městem nadále pracovat,“ předeslal hejtman a pokračoval: „Město připraví aktualizovaný projekt, jehož součástí by měly být také chodníky. Odhadovaná cena stavby je přibližně 10 milionů korun. Teoreticky by mohla být stavba zahájena již v příštím roce, ale vše záleží na konkrétních parametrech projektu.“

Ostrůvky i radary

Na křižovatce v centru města nedošlo v posledních letech ke smrtelné dopravní nehodě. To samé už bohužel neplatí pro křížení silnice č. 358 s vedlejší komunikací propojující Řestoky a Horku.

„Ohledně nehod je právě toto místo sázkou na jistotu. Není pomalu týdne, aby tam při odstraňování následků různých havárek nezasahovali naši dobrovolní hasiči,“ připomněl chrastecký starosta Vojtěch Krňanský. Ten zároveň ujistil, že považuje celkové zklidnění dopravy ve městě i v jeho okrajových částech za jeden z hlavních úkolů nového radničního vedení.

„Silnice č. 358 je jednou z nejvytíženějších komunikací druhé třídy na území Pardubického kraje. A s tím, jak houstne doprava, bude ještě hůř. Také máme v okolí lomy. Nákladní doprava z nich se zřejmě rovněž navýší, protože se má rozběhnout dostavba chrudimského obchvatu nebo stavba rychlostní komunikace D35. Problém dopravy je v Chrasti prostě komplexní a nemůžeme si myslet, že jeden kruhový objezd sám o sobě něco zásadního vyřeší. Takže město teď zadává studii celkového zklidnění dopravy. Opatření se budou týkat nejen takzvaných vjezdových bran, jejichž součástí mohou být například zpomalovací ostrůvky, ale v návaznosti na to jednáme také o umístění stacionárních radarů. Podobných, jaké znají řidiči třeba z Hlinska, Holetína nebo z Trhové Kamenice,“ vyjmenovává starosta aktuální plány města.