„I přes to, že jsem ještě loni byl ujištěn, že se uzavření neplánuje, se mi najednou dostal do ruky dopis z rukou regionálního ředitele provozu, kterého jsem nikdy dříve neviděl, a dopis mi situaci pouze oznamuje. Jsem zklamán přístupem České spořitelny, kdy nikdo z její zástupců nedokázal město o této situaci dopředu informovat,“ uvádí starosta Krňanský.
Dopis od regionálního ředitele provozu Marka Němce začíná mile. „Vážíme si města Chrast a všech jeho obyvatel a jsme rádi, že jsme mohli být po celá léta jeho součástí,“ píše Marek Němec. Potom už následuje oznámení o zrušení pobočky s odůvodněním dlouhodobě klesající vytíženosti. “Markantní úbytek klientů z Chrasti je podle mne spíše problém politiky České spořitelny. Chytám se napsat dopis vedení České spořitelny, kdy bych rád vyjádřil svůj nesouhlas s uzavřením pobočky a také znepokojení nad způsobem, kterým nám byla situace oznámena,“ pokračuje chrastecký starosta Krňanský. Protože spořitelna nesídlila v městském objektu, ale v soukromém domě, ani touto cestou ji není možné v Chrasti udržet.
„Bude pouze na každém z klientů, jak se situací naloží. Já osobně se zřejmě stanu bývalým klientem České spořitelny,“ uzavírá starosta. Jak se k náhlé změně postaví vedení města, není v tuto chvíli jasné. Chrast má totiž své účty dlouhodobě vedené právě u České spořitelny.