Někteří diskutující se například na webu Chrudimského deníku pozastavují nad uplatňovanou formou „zážitkové“ pedagogiky, kdy se žáci, byť dobrovolně, podrobovali různým netradičním trestům. Patřilo mezi ně například i polévání vodou ve spodním prádle.

„Jako rodič s tím nesouhlasím, kdyby se to týkalo mého dítěte, tak budu též reagovat. Jsem pro zážitkovou pedagogiku, plnění úkolů, ale všeho s mírou. Jsou tisíce jiných variant, jak děcka zaujmout, pobavit, nebo snad i trestat. Ale tohle ??? Kde ten pan učitel nastudoval zážitkovou pedagogiku? A ještě si je u toho fotit ?“ pozastavuje se jeden z diskutujících.

„Učitel co tohle vymyslel by měl podstoupit testy u psychologa. Nutit puberťačky svlékat se do spodního prádla není normální a hraničí to s obtěžováním,“ zaznívá v dalším příspěvku.

Jsou však i tací, kteří vedení školy i její pedagogy hájí.

„Předem otevřeně říkám, že žádné podrobnosti o případu nemám. Přesto si dovoluji vyslovit tento svůj názor. Jako okresní protidrogový koordinátor a sociální asistent se kromě protidrogové prevence už 15 let zabývám prevencí šikany na školách a troufám si říci, že o této problematice toho vím dost. Definic šikany bychom mohli dát dohromady několik, ale vždy platí, že o tom, jestli se jedná či nejedná o šikanu rozhoduje především oběť. Pozorovateli zvenčí se něco může zdát jako nevinná srandička, ale dotčené osobě to může být hodně nepříjemné a bolestivé. Avšak platí to samozřejmě i naopak. A známe novináře, zejména ty z bulvárního tisku a komerčních televizí. Jestliže se někde objeví fotografie učně v trenýrkách, jak ho učitel polévá studenou vodou, tak po tom hned skočí a zaplní s tím kus svých novin aniž by znaly podrobnosti, aniž by se namáhali si něco ověřovat,“ namítá Zdeněk Jirásek ze Slatiňan.