V nové žulové dlažbě jsou už patrné vyjeté koleje od těžkých stavebních aut, kostky jsou křivě položené a do očí bijící je nesoulad v nivelitě s kanalizačními poklopy. Patrné jsou i špatné dořezy betonové dlažby, nelícující spáry nebo úpravy lemů.

„Ty nerovnosti jsou bohužel na velkém procentu povrchů. Stavební firmu jsme po kontrolním dnu na nedostatky upozornili s tím, že požadujeme nápravu bez navýšení ceny nebo bez prodloužení termínu dokončení,“ uvedl starosta Chrudimě František Pilný.

„Ta fušeřina je úděsná, na to ani nemusím být dlaždič. Neuvěřitelně odbytá práce,“ poznamenal muž, který opodál čekal na vlak a představil se jako Jiří Mlynář.

V nové žulové dlažbě jsou už patrné vyjeté koleje od těžkých stavebních aut, kostky jsou křivě položené a do očí bijící je nesoulad v nivelitě s kanalizačními poklopy. Patrné jsou i špatné dořezy betonové dlažby, nelícující spáry nebo úpravy jejich lemů.Zdroj: Deník/ Kamil Dubský

Podle starosty, který je původní profesí stavař, bude jedním z důvodů nerovností nejspíš lajdácké hutnění podloží.

Představitelé stavebních firem, které zakázku získaly, se včera k záležitosti nechtěli vyjadřovat.

„Nezlobte se, nebudu to komentovat,“ řekl stavbyvedoucí Miroslav Koutný z firmy Matex. Podobně reagoval i Michal Šumpík, šéf místní pobočky Eurovie, která s Matexem zakázku za 62 milionů korun na rekonstrukci celého přednádraží vysoutěžila.

Práce začaly na podzim, nyní už se pracuje právě na finálních površích. Hotovo má být do konce října. Radnice hrozí, že pokud nebudou nedostatky opraveny, dílo nepřevezme. V sázce je však 30milionová dotace, kterou město musí proplatit do konce roku.