„To je dobrá zpráva. Vyplývá z toho, že provedené zjišťovací zřízení proběhlo bez jakýchkoliv nových připomínek,“ uvedla Hana Jarolímová, vedoucí úseku výstavby ze Správy ŘSD Pardubice.

Takzvaný proces EIA je tedy i z hlediska nových zákonů dokončen, což znamená, že stavbě nestojí v cestě žádná vážná překážka. „Teď musíme vykoupit zbývající pozemky. Co se týče trvalých záborů, tak tam už jsme za 80 procenty, ale řešíme i nějaká věcná břemena. Majetkoprávní přípravu chceme dokončit do půlky příštího roku, kdy bychom také mohli získat stavební povolení. Hned potom by na budoucím staveništi mohl začít archeologický průzkum,“ pokračuje Hana Jarolímová.

Archeologové mají být v trase obchvatu zhruba půl roku. Je tedy možné, že se začne stavět už v samém závěru roku 2018. „Archeologové ale mohou potřebovat o něco víc času. Potom by se začalo stavět až v roce 2019,“ dodala Hana Jarolímová.

Dílo by poté mohlo být hotové za zhruba jeden a půl stavební sezóny. To by znamenalo, že na konci roku 2020 by se po celé délce obchvatu mohla prohánět první vozidla.

Druhá část obchvatu bude měřit 4,563 km. Od dokončeného úseku bude pokračovat západně od Vlčnova, v násypu projde mezi obcí Orel a městem Slatiňany, kde překříží silnici II/358 a železniční trať Pardubice – Havlíčkův Brod. Dále se stočí k jihu, kde se napojí na silnici I/37 poblíž Návesního rybníka ve slatiňanské místní části Kunčí.