Nová komunikace nemůže být úředně klasifikována jako cyklostezka, neboť bude mít příliš velký spád. To je také důvod, proč městys nedosáhne na jakoukoliv případnou dotaci na její stavbu.

Záměr je projektově připravený a městys teď čeká jen na vyřízení všech formalit spojených s jeho uvedením do praxe. „Vlastně nám chybí už jen vyjádření odboru životního prostředí v Hlinsku. Pokud ho dostaneme, vypíšeme bezodkladně výběrové řízení na zhotovitele a ještě letos bychom chtěli začít stavět,“ vysvětluje trhovokamenická starostka Iva Dostálová.

Celá dvoukilometrová stezka by mohla být v ideálním případě hotová již v letošním roce. Bude však záležet i na výsledku výběrového řízení. „Pak se uvidí, kolik peněz budeme reálně potřebovat. Já odhaduji náklady tak na tři miliony korun, přičemž v rozpočtu máme v tuto chvíli vyčleněn jeden milion. Uvidíme. Kdyby zakázku vyhrál nějaký místní bagrista, tak bychom ji možná pořídili výrazně levněji, než kdyby se stejného úkolu ujala nějaká větší firma,“ přemítá starostka.

Cestu mezi Trhovou Kamenicí a Rohoznou teď pravidelně pěšky i na kole překonává značný počet lidí. Dospělí při cestách za nákupy nebo službami, případně i při cestách do zaměstnání. Děti zase kvůli školní docházce. Těm všem by nová komunikace hodně pomohla. V dalším kroku však bude nutné ještě nějak vyřešit bezpečné překonání vytížené státovky. Při cestě do Rohozné se totiž chodník v Trhové Kamenici nachází při jejím pravém okraji, zatímco samotnou stezku bude nutné vybudovat na protilehlé straně vozovky.