Cyklostezka mezi Pardubicemi a Chrudimí dostala zelenou. V pondělí po obědě schválila Regionální rada NUTS II. – Severovýchod projekty z oblasti dopravní obslužnosti pro kraje Pardubický, Královéhradecký a Liberecký.
Mezi nimi se svým projektem uspělo i město Chrudim. Stalo se to při Evropském dni bez aut.
„Dotace činí 10,9 milionu korun. Náklady na první etapu, která je v katastru města Chrudimě, jsou dvanáct milionů. V rámci tří krajů uspělo devět projektů a mezi nimi je cyklostezka. Její realizace je nutná, vždyť úsek mezi Chrudimí a Pardubicemi je kromě silnice 35/I nejfrekventovanější,“ uvádí krajský radní a chrudimský zastupitel Miloslav Macela.
Začátek cyklostezky je na jižním okraji obce Medlešice. Kopíruje starou silnici do Chrudimě. Konec úseku je na severním okraji Chrudimi v místě výstavby průmyslové zóny. „Součástí cyklostezky je výstavba nového veřejného osvětlení cyklostezky pro zajištění bezpečného provozu za snížené viditelnosti,“ vysvětluje místostarosta Chrudimě Roman Málek.
Druhá etapa do Pardubic začne tedy, až se vyřeší problémy s pozemky a s archeology.
TISKOVÁ ZPRÁVA CHRUDIMSKÉ RADNICE
Chrudim (23. záři 2008) – v pondělí po obědě schválila Regionální rada NUTS II. – Severovýchod projekty z oblasti dopravní obslužnosti pro kraje Pardubický, Královéhradecký a Liberecký. Mezi nimi se svým projektem uspělo i město Chrudim. Stalo se zrovna v den, kdy probíhal Evropský den bez aut.
„Chrudim získala přes deset milionů korun na výstavbu cyklostezky z Chrudimi do Pardubic, přesněji řečeno na úsek Chrudim – Medlešice,“ přibližuje s radostí dotaci místostarosta Roman Málek.
„Navrhovaná stezka bude sloužit pěším a cyklistům pro každodenní dojíždění za prací či do škol i pro občasné dálkové jízdy a budou ji moci využívat také bruslaři na kolečkových bruslích. Stezka je navržena v šířce 3 metrů jako obousměrná stezka pro smíšený provoz cyklistů a pěších. Výstavbou stezky dojde k oddělení automobilového a cyklistického provozu i ke zlepšení stávajících poměrů pro pěší a tím i k výraznému zvýšení bezpečnosti silničního provozu,“ dodává Málek.
Začátek cyklostezky je na jižním okraji obce Medlešice (navazuje na výhledovou stavbu místní komunikace). Konec úseku je v na severním okraji Chrudimi v místě výstavby průmyslové zóny. Součástí stavby je výstavba nového veřejného osvětlení cyklostezky pro zajištění bezpečného provozu za snížené viditelnosti.
„Tímto projekt cyklostezky nekončí. Teď budeme mít volné ruce k věnování se části pardubické cyklostezky, kde jsou problémy s majetky a archeology. Věřím, že město Pardubice s podporou Pardubického kraje vytvoří ucelenou cyklostezku,“ uzavírá radní Pardubického kraje Miloslav Macela. Ten po celou dobu stojí při koordinaci projektů mezi Chrudimi a Pardubicemi.
Do Chrudimi na nádraží zavítal rovněž předseda krajského výboru pro dopravu Josef Jílek, který se o připravovanou cyklostezku zajímal. A nepřijel autem, nýbrž motoráčkem.
Do Pardubic se vydal Regionovou ze stanice Chrudim – zastávka. To ale nebylo náhodou.
„Myslím si, že v dohledné době bude projednáno a realizováno zkrácení železniční trasy z Chrudimi do Pardubic, tak aby vlaky nemusely jezdit přes Rosice. Tímto dojde k výraznému zkrácení času dopravy a železnice bude konkurenceschopnější před automobilovou a autobusovou dopravou,“ řekl Jílek.