Užitečná šířka

I bez cyklostezky kopírující trasu silnice dosahuje nyní zdejší komunikace pro motorová vozidla šířky tří jízdních pruhů. Proč? Odpovídá projektant stavby Stanislav Netolický a zmiňuje přitom i jeden vzdálenější plán: „Po straně komunikace je do budoucna plánována průmyslová zóna a zde by do ní mělo být vytvořeno několik vjezdů. Počítalo se tedy s tím, že střední pruh bude sloužit jako odbočovací pruh do této průmyslové zóny," uvedl projektant. Než k tomu ale dojde, bude podle něj prozatím v místě vytvořen odbočovací pruh na druhou stranu vozovky. Tedy například k podniku Vema a k některým dalším komerčním objektům.

Těsně před cílem

Spolu s dokončením přivaděče od Pardubic teď finišují i práce na hlavním tělese obchvatu. Po listopadovém dokončení pokládky obrusné vrstvy živice na nadzemní estakádě u Vestce nepřibrzdily dokončovací práce ani první sněhové vločky, které se nad obchvatem prohnaly 23. listopadu. Dál pokračovalo například osazování svodidel či instalace dilatačního závěru estakády ve směru na Větrník. Intenzivně se pracovalo například i na silnici ke Třem Bubnům. Slavnostní zahájení provozu na obchvatu je připraveno na 16. prosince.