Krajské město na jaře vyhodnotí, zda zrušení vyhrazených pruhů pro vozy městské hromadné dopravy (MHD) přineslo větší plynulost dopravy.

Veřejná doprava má dostat přednost

„Dopravní podnik bude prosazovat, aby veřejná doprava dostala v centru města opět přednost," prohlásil jeho ředitel Tomáš Pelikán.

„Když se podívám na současný provoz na Sukově třídě, tak mi připadá, že řádově 80 procent vozidel stejně využívá levý jízdní pruh a do toho pravého se moc osobních aut nepouští," poznamenal ředitel dopravního podniku. Přednostní pruhy pro městskou hromadnou dopravu město zavedlo v době rekonstrukce třídy Míru, práce trvaly od jara 2014 do jara 2015.

Loni v říjnu radnice opět uvolnila i pro osobní dopravu jízdní pruh na Masarykově náměstí, Sukově třídě a náměstí Republiky.

„U Grandu je zastávka, která je v jízdním pruhu a provoz se tam stejně zastaví," upozornil Tomáš Pelikán. Pruhy pro MHD podle jeho slov do města patří a dramatickou dopravní komplikaci nezpůsobují.

V Pardubicích je množství uzavírek, které stále mění chování uživatelů individuální dopravy. „Je potřeba se na to podívat vyšším principem z hlediska fungování dopravního systému a trendu podporování veřejné dopravy na úkor individuální," dodal ředitel pardubického dopravního podniku.

Kde je aktuálně nejvíc kolon?

Aktuálně je nejvíc kolon v Teplého ulici a třídě 17. listopadu. „Motoristé nemohou sjet do centra kvůli opravám křižovatky u rafinérie Paramo, využívají proto náhradní trasu," uzavřel Tomáš Pelikán.