Ten uvádí, že vlaky na trati Chrudim - Moravany jsou vedeny rámcově ve dvouhodinovém intervalu. V ranní a odpolední špičce jsou v mezipolohách vedeny další spoje. Podoba dopravy je přizpůsobena především jízdám vlaků na hlavní trati v Moravanech; kde je záměrem vytvoření obousměrných přestupů mezi „velkými“ osobními vlaky a motorovými vlaky regionální trati.

„Polohy osobních vlaků na koridorové trati vycházejí z tras dálkové dopravy a nelze je během roku nikterak měnit. Není-li někdy možné zajistit obousměrné přestupní vazby, volí se rozvázání přípojné vazby v tom nejméně frekventovaném směru. To je právě případ ranního nepřípoje od Chocně směr Chrudim - je totiž nutno zajistit podstatně frekventovanější přípoj v opačném směru, od Chrudimi do Pardubic i Holic v 7 h ráno. Na trati v tu dobu jezdí jeden motorový vlak, který obrací v Chrudimi městě a Moravanech. Pozdější odjezd vlaku z Moravan (nyní 5:59) není tedy možný. Vyčkáním na přípoj od Chocně by totiž došlo k situaci, že obratový vlak 25044 by dojel zpět do Moravan asi o sedm minut později a tím by nebylo možné zajistit přípoj na osobní vlak do Pardubic,“ vysvětluje Michal Štěpán s tím, že by se nezajištění přípoje dotklo okolo třech desítek cestujících, nejen školáků, zatímco kritizovaný nepřípoj v Moravanech v 6 hodin ráno se dotkl podlepřepravních průzkumů jednoho či dvou lidí.

Pro přípravu nového jízdního řádu České dráhy sledují zajištění obousměrných vazeb po celý den, nicméně jednání o trasách rychlíků teprve probíhají a tak polohy regionálních vlaků budou známy v polovině června.

Podle Štěpána počet cestujících na trati mezi Chrudimí a Moravany meziročně neklesá. Přípoje v rozhodujících směrech totiž fungují po celý den a cestujícím jede návazný vlak vždy během pár minut.