Úřady vyvrátily informace některých médií, že výstavba druhé části obchvatu Chrudimě je kvůli penězům ohrožena.

„Na základě výběrového řízení jsme včera obdrželi nabídky na dokončení obchvatu Chrudimi na silnici I/37. Komise nyní nabídky posoudí a doporučí vítězné uchazeče,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic.

„Dávám hlavu na špalek, že Chrudim ohrožená nebude. Každá stavba typu obchvat, která se rozjede letos nebo do dvou let, peníze dostane,“ přisvědčil poslanec a dopravní lobbista Martin Kolovratník.

Výstavbu tak nakonec nezpozdily ani bohaté vykopávky při záchranném archeologickém výzkumu.

Výběrového řízení se zúčastnilo šest firem, nejnižší nabídky na dokončení 4,5 kilometrů se pohybují kolem 450 milionů korun bez DPH. To je o 120 milionů méně, než předpokládal projekt. Už záleží jen na tom, zda se neodvolají neúspěšní účastníci výběrového řízení.

Druhá část obchvatu není tak náročná jako první, jež se musela vypořádat s dvěma mimoúrovňovými křižovatkami, vysokým viaduktem nad řekou a poté hlubokým zářezem. Hotovo by mělo být do konce roku 2021. A to přesto, že stavební práce kvůli počasí nejspíš začnou až po zimě.

Druhá část obchvatu naváže plynule na stávající ukončení na křižovatce s výpadovkou na Vysoké Mýto, obejde Vlčnov, projde mezi Orlí a Slatiňanami a překříží železniční trať, za níž vyústí na stávající státovku. Mimoúrovňová křižovatka se silnicí ze Slatiňan na Skuteč měla být jednoramenná s kruhovým objezdem pod obchvatem, nakonec ale přibude ještě druhé, přímé rameno pro směr na Pardubice.

Ilustrační foto.
Obce na cestě od kamenolomu trpí stavbou dálnice D35