VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Duha po dešti? I ta se dá propagovat, poukazují chrudimští gymnazisti

Chrudim /DISKUSE, ANKETA/ - Studenti chrudimského gymnázia představí na začátku týdne projekt o tom, jak se tvoří reklama a co nás vede k tomu, že podléháme všemožným akčním nabídkám.

20.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Reklama se na nás valí z médií každý den. I když nechceme, podléháme „akcím“, kupujeme věci, které často ani nepotřebujeme. Skupina dobrovolníků pořádá v úterý a středu na gymnáziu reklamní kampaň na věci, které nelze za peníze koupit.

„Komerční reklamy vnucují člověku názor, že nebude šťasten, pokud si nekoupí ten který výrobek. My ale za krásné a důležité považujeme i zpěv ptáků, šumění řeky a vůni čerstvě posečené louky. Rozhodli jsme se proto pomocí svého projektu Štěstí v akci poukázat na absurditu komerční reklamy,“ řekl vedoucí projektu Petr Martinovský.

DISKUSE. JAK SE SNAŽÍTE VYROVNÁVAT S LAVINOU REKLAM KOLEM NÁS? MYSLÍTE SI, ŽE SE DAJÍ IGNOROVAT? HLASUJTE V ANKETĚ.

Při workshopech, které se v chrudimském gymnáziu v úterý a ve středu uskuteční, se studenti seznámí s praktikami marketingu a tvorby reklamy. „Společně pak reálné reklamy vytvoříme. Inzerovat ale budeme věci za peníze nedosažitelné, jako je například duha po dešti, vůně lesa nebo milý úsměv,“ řekla organizátorka chrudimské akce Eliška Papcunová s tím, že akce vyvrcholí za týden v pondělí na Resselově náměstí v Chrudimi.

Projekt Štěstí v akci je financován z Nadace O2 Think Big, která podporuje neziskové projekty mladých lidí. Poukazuje na skutečné hodnoty a za nejhorší důsledek reklamy považuje podvědomé přesvědčení lidí o tom, že vše, co nemá finančně vyjádřitelnou hodnotu, nemá také žádný význam. Cílem akce je rozšířit povědomí o skutečnosti, že mnoho krásných, hodnotných věcí a zážitků je lidem dostupných bez toho, aby vynakládali ohromné částky za „trendy“ spotřební zboží či cestovali tisíce kilometrů. V dnešní době krize je to možná recept na to, jak v nich zabít „blbou náladu“ a těšit se z každého okamžiku.

PŘÍBĚH Z MALÉHO PRINCE

„Dobrý den,“ pozdravil malý princ. „Dobrý den,“ řekl obchodník. Byl to obchodník se znamenitými pilulkami utišujícími žízeň. Když člověk polkne jednu týdně, nemusí už pít. „Proč to prodáváš?“ zeptal se malý princ. „Je to velká úspora času,“ odpověděl obchodník. „Znalci to vypočítali. Ušetří se padesát tři minuty za týden.“ „A co se udělá s těmito minutami?“ „Co kdo chce…“ „Kdybych já měl padesát tři minut nazbyt,“ řekl si malý princ, „šel bych docela pomaloučku ke studánce…“

Autor: Romana Netolická

Co si myslíte o reklamě, dá se proti ní vzdorovat?

Ne, je to boj s větrnými mlýny.

43 %

Reklama mi nevadí, nechávám se jí inspirovat.

14 %

Vyhýbám se jí, jak můžu. Reklama v TV,letáky apod.

43 %

Hlasovalo: 7

Anketa byla ukončena

20.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Návrh na přání: 3 varianty malé kuchyně a jídelny

Ilustrační foto

Policie hledá svědky nehody

Starosta věnuje 10 tisíc korun za dopadení vandalů

Chrudim – Starosta města Chrudim Petr Řezníček se rozhodl vypsáním finanční odměny přispět k dopadení vandala, který nedávno počmáral opravenou Myší díru.

Na Resselově náměstí hořel automobil

Chrudim – Operátor Městské policie Chrudim zaregistroval hořící automobil na Resselově náměstí. Na místo přivolaní strážníci se pokusili automobil uhasit pomocí ručního hasicího přístroje, následně se na místo požáru dostavila jednotka profesionálních hasičů, která automobil uhasila.

Výhry si musíme cenit. Hráli jsme s excelentním týmem, řekl Conde

Praha, Chrudim - Šlágr, hit, magnet… Na jedné straně Sparta, na druhé třináctinásobní mistři z Chrudimi, kteří už jedenáct let v řadě nikoho nepustili k futsalovému titulu. Jenže letos si na mistrovské oslavy brousí zuby právě pražský klub.

Obchody se nehýbou, prodejce vyhnala EET

Rosice – Rozjezd předvánočního prodeje na obecní tržnici v areálu bývalé rosické cihelny je letos rozpačitý. Návštěvník se tu rozhodně neprodírá takovým množstvím stánků, jako tomu bylo dřív.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT