Od tohoto týdne je zavřená od Poličky na Hlinsko obec Krouna, kde opravují most. Nelze projet ani Trhovou Kamenicí od Ždírce. Bloudící šoféři náklaďáků tak často skončí právě v Holetíně, kde pochopí, že je tamní most moc nízký. Otočit se je prakticky nemožné, a tak musí couvat, čímž totálně zablokují veškerý provoz.
"Jel jsem s kamionem včera, neznat to tady, byl bych taky v pr… Nehledě k tomu ze v Litomyšli je značená objížďka Polička - Havlíčkův Brod směrem na Poličku a v Borové je tvrdý zákaz pro kamiony směr Františky. Takže jediná možná trasa tě pustí na Proseč a kdepak vyjedu? Nejspíš ve Skutči. A kudypak jsou značky na Hlinsko? Na Holetín, že jo," popisuje frustrující cestu kamioňák Jiří.
Na facebooku už několik dní bují velká diskuze. Někdy se vzájemně pohádají řidiči, kdo z nich je šikovnější, ale většinou jsou lidé schopni poradit správnou cestu, třeba jet na Srní, Včelákov a Miřetice. Každopádně se všichni shodují v tom, že jsou některá dopravní značení zavádějící. Třeba v Hlinsku u restaurace Zlatá studna je ve směru na Krounu značení "slepá ulice". Místní ale vědí, že projedou a mohou odbočit na Vojtěchov a Skuteč. Nebo se vydat na Kladně na Kameničky, Jeníkov a Krejcar. Neznalí kamioňáci ale dopravní značce uvěří a vydají se s dvacetitunovým kolosem na Holetín. Když zjistí, že je tam zákaz pro vozidla vysoká nad 3, 8 metru, jedou přesto dál, protože nemají kde se otočit. Zkouší projet, ale marně, a tak si slogan "dycky most" hořce vypijí do poslední kapky.
Pokud se bez větší újmy kamiony dostanou do Chrudimě, čeká je další zkouška nervů. Zejména v odpoledních hodinách je město totálně ucpané kvůli rekonstrukci a uzávěře Masarykova náměstí. Na městském okruhu se tvoří dlouhé kolony, třeba od Lidlu k nemocnici trvá cesta víc než půl hodiny.