Účastníci se nejprve seznámili s chodem školky a dokumenty, podle nichž zde pracují a poté již teorii nahradily praktické ukázky. Během workshopu stážistky vyráběly například masážní mýdlo a během celého včerejšku přihlížely výuce ve třídách.

Samostatnost dětí

„Máme dvě speciální třídy autistickou a logopedickou a hodně se zaměřujeme na enviromentální výchovu," popisuje specifika MŠ Strojařů její ředitelka Lada Kalinová a pokračuje: „Ekovýchova se prolíná naším vzdělávacím programem po celý rok. Snažíme se dětem přiblížit, že vše, co máme, nám dává příroda. Proto se ji učíme poznávat a chovat se k ní správně. Spolupracujeme s Ekocentrem Paleta a máme i speciálně upravenou zahradu," dodává ředitelka.

„Každá zkušenost je přínosná. Nic nelze opsat úplně celé, ale dá se načerpat a použít to, co se nám hodí," říká stážistka Dagmar Krčilová z MŠ Řestoky u Chrasti. „Chtěli bychom u nás zavést program Začít spolu, podle nějž tady už tři roky pracují. Pro děti je to bezvadná cesta, jak se osamostatnit. Samy si vyberou, kde chtějí pracovat a s čím si hrát. Chtěli bychom začít už od září," dodává učitelka.

Spokojená byla i Tereza Divišová, která učí v MŠ Rosice u Chrasti. „Dá se tu načerpat spousta nových inspirací, třeba náměty, jak procvičovat problémové hlásky," dodává učitelka.