Laboratoř, která žákům umožní efektivnější jazykové vzdělávání, funguje od poloviny ledna tohoto roku.

„Je to speciálně vytvořená učebna vybavená moderní technikou a výukovým programem, ve které nejsou klasické lavice, ale taková čtyři hnízda s celkem šestnácti počítači,“ vysvětluje Klára Jelinková, ředitelka gymnázia. Každý žák má vlastní počítač a sluchátka a komunikuje písemně či ústně skrze program Robotel se svými spolužáky nebo učitelem.

„Důležité je, že se díky dobře vymyšlenému systému laboratoře žáci nemusí stydět mluvit cizím jazykem, odhlučněná sluchátka totiž umožňují slyšet pouze toho, s kým zrovna žáci chtějí mluvit, dokonce se mohou i vidět na obrazovce,“ dodává ředitelka. Učebna je vybavena také dataprojektorem, dvěma monitory pro vyučujícího a speciálními ergonomickými židlemi, které studentům poskytují větší komfort.

Jazykový program nabízí úkoly na několika úrovních a žáci je mohou plnit jak v hodině, tak doma. Součástí jsou také testy, které jsou hned vyhodnocovány. „Laboratoř využíváme především pro výuku hlavního, tedy anglického jazyka, ale lze ji použít také pro němčinu, ruštinu nebo francouzštinu,“ říká ředitelka gymnázia. Celá laboratoř stála asi 1,25 milionů korun a byla z 95 % financována z Evropského sociálního fondu v rámci projektu Evropské unie.

Kromě moderní laboratoře se gymnázium snaží neustále rozvíjet a zapojovat do nových projektů.

„Asi před pěti lety jsme upravili sál, který je nyní reprezentativním prostorem, do kterého se vejde 250 lidí,“ říká Klára Jelinková. V něm se mimo jiné dlouhodobě pořádá literární projekt LiStOVáNí. Škola se pyšní také šesti novými moderními učebnami pro přírodovědné předměty nebo laboratoří biologie s mikroskopy napojenými na počítače.

Druhým rokem funguje studentský parlament, který zasedá jednou měsíčně, anebo Klub aktivních studentů. Kromě toho žáci vydávají školní časopis Buzola. Gymnázium je nově opatřeno dřevěnými a plastovými okny a zrenovovanou střechou.

Lucie Vostřelová

Ilustrační snímek.

Děti ztvárnily různé podoby strachu