Jak uvádí sběratel hasičské techniky Jakub Morávek, auto má za sebou dlouhou a pestrou historii. Původně sloužilo u závodních hasičů v Automobilových závodech Klementa Gottwalda, odkud přešla k drážním hasičům. Nejprve sloužila v Ústní nad Labem, poté v Hradci Králové a naposledy v České Třebové. A právě o zdejší Hasičské záchranné služby SŽDC ji kočské muzeum získalo.

„Vyjednávání trvalo asi devět měsíců. Možnosti byly dvě – auto získáme my, nebo půjde do šrotu. Vůz má dvakrát prasklý rám šasi, a kdybychom jej neschovali u nás, tak z něj budou sponky do sešívačky," poznamenává Jakub Morávek a pokračuje: „Auto je solidní, budeme do něj shánět výbavu, aby plně odpovídalo původní dokumentace. Kolegové z České Třebové z něj leccos odmontovali, ale náhradní díly seženeme."