Obtížné parkování automobilů patří dlouhodobě mezi největší bolesti života na chrudimských sídlištích.

Nedobrá situace je i v sídlišti U Stadionu. „Kolikrát tady nejde najít vůbec žádné místo k zaparkování," konstatuje Věra Škraňková, která bydlí ve druhém „osmipatráku" na zmíněném sídlišti. „Už jsme taky mockrát říkali, že by bylo dobré, kdyby byla parkovací místa alespoň vyznačena barvou na zemi. Takhle se tu parkuje všelijak nakřivo a míst tím ještě dál ubývá. Auta pak zbytečně stojí také hned před domovními vchody, takže si u nich nemůžete ani na chvíli zastavit. Třeba s těžkým nákupem," dodává obyvatelka domu.

Chrudimák Michal Jinoch mladší se zase na vedení města obrátil s písemnou připomínkou. „Na Větrníku, Na Šancích, U Stadionu – tady všude se nedá parkovat. Doporučil bych zástupcům města, jít si třeba na Šance zaparkovat po osmé hodině večerní. To bude zábava na několik minut a nakonec auto stejně necháte v komunikaci, kde nemá co dělat. Podél silnice navíc často stojí kamiony, které brání ve výhledu a zvyšují riziko dopravní nehody. A to nemluvím o vracích, které stojí na 'velkém parkovišti' a nikdo s nimi nic nedělá," stýská si nespokojený majitel auta. „Asi chápu správně, že nikdo z vedení města v daných lokalitách nebydlí, tak se holt v seznamu 'k vyřešení' neustále propadají," uzavírá Michal Jinoch.

Z odpovědi místostarosty města Jaroslava Trávníčka plyne, že snadné vyřešení letitých problémů s parkováním na chrudimských sídlištích nelze v žádném případě očekávat.

„Dnes je téměř výjimkou jeden vůz v rodině, nemluvě o služebních vozidlech. Parkovací plochy nestačí. Možná někde prostory ještě nalezneme, musí to ale být na úkor zeleně nebo alespoň proti příjemnému životnímu prostředí," uvádí místostarosta a dále si pokládá řečnickou otázku, „Kdo způsobuje, že je přetlak počtu aut proti reálným místům jejich odstavení? Město to jistě není. Pokud je mi známo, tak z města vyšly iniciativy a našla se místa, kde by ne pouze odstavné plochy, ale skutečně kryté plochy – garáže, mohly vzniknout. Bylo to příkladně v sídlišti U Stadionu a v Husově ulici. Narazilo se však na nezájem či odpor bydlících," konstatuje místostarosta.

„Jsou i v jiných městech podobné problémy. Řeší je tam například placenými rezidenčními kartami. Rezidenční karty však počet vozidel nesníží. Také například zůstává problém návštěv, které přijedou, doprava zásilek atd," doplnil ještě místostarosta. Zároveň ovšem potvrdil ochotu města, které je ve spolupráci s občany připraveno podílet se na hledání vhodných míst pro povrchové, lépe však podpovrchové parkování. „Musí to být místa v souladu územním plánem, věřím, že pokud to budou místa menšího rozsahu, lze taková najít," uvádí Jaroslav Trávníček. Připomíná ale, že náklady spojené s vybudováním, případně s nájmem takovýchto míst půjdou za jejich uživateli.

Místostarosta říká, že vedení města dlouhodobě připravuje koncepci parkování ve městě a například hledání vhodných parkovacích lokalit Jaroslav Trávníček konzultoval s architektem města Markem Janatkou. Byl ujištěn, že v případě zájmu se lidé mohou obracet i přímo na něj.