V úterý to potvrdil vedoucí chrudimského oddělení komunální hygieny Jaroslav Říha. „Noční limit hlučnosti je šedesát decibelů, naměřeno bylo pětašedesát decibelů. Pokud by ŘSD neuspělo v odvolacím řízení a muselo zaplatit pokutu, byl by tento případ na Chrudimsku precedent,“ říká Jaroslav Říha.

Hluk aut projíždějících městem je značný i v denních hodinách. Zejména ráno a odpoledne, kdy se lidé dopravují do zaměstnání, trvá projetí městem neskutečně dlouho a zvuk motorů je obtížný.

Hovořit o tom mohou nejen obyvatelé domů přilehlých k průtahu městem, ale i účastníci pietních setkání o busty T. G. Masaryka. Protože socha stojí přímo u kruhové křižovatky na Bídě, řečníci obvykle nemají šanci přimět své hlasivky k překřičení rámusu.

Jedinou možností, jak zmírnit tranzitní dopravu ve městě, je obchvat Chrudimě, po kterém lidé volají už dlouhá léta. „Jakmile se dokončí výkup pozemků, požádáme o stavební povolení. Projektová dokumentace je už vyhotovena. Pokud vše dobře půjde, začne se obchvat stavět v příštím roce,“ uvádí starosta Chrudimě Jan Čechlovský.