„Chrudimáci si postavili obchvat a Medlešáky víceméně hodili přes palubu. To, co se tu děje, je naprosto neskutečné. Auta projíždějí skrz Medlešice obrovskou rychlostí a mnozí řidiči naprosto ignorují dopravní předpisy. Když třeba zastavím dětem na přechodu, jiný řidič mě rovnou na zebře předjíždí. Ve srovnání s obdobím před otevřením obchvatu se nyní situace mnohonásobně zhoršila," konstatoval například ještě před jednáním medlešický Ondřej Kopp. Vladimíra Poláková se přidává: „Po otevření nové části obchvatu se do Medlešic prakticky vrátila někdejší doprava. Náklaďáky, dálkové autobusy, všichni tu jezdí jako blázni."

Medlešická potíž tkví i v tom, že z nové části obchvatu dosud nelze hned za obcí sjet na starý chrudimský přivaděč. Řidiči mířící do Chrudimě tak upřednostňují starou cestu přes obec a stejně je tomu i v opačném směru. Chrudimský místostarosta Jaroslav Trávníček nicméně Medlešické ujistil, že situace se má už brzy zlepšit. „Do letošního 30. června má být zprovozněna křižovatka, která dovolí vozidlům od Pardubic za Medlešicemi odbočit na Chrudim, a při otevření obchvatu zazněl také slib ŘSD, že nájezd na obchvat v opačném směru bude ve stejném místě postavený v roce 2017," sdělil místostarosta.

Medlešičtí účastníci diskuze.

Ze strany medlešických obyvatel zazněly i některé připomínky směrem k chrudimské městské policii. „Kolikrát jste tu měřili rychlost a kolik jste udělili pokut? Byli jste se někdy podívat, jak to tady vypadá po sedmé hodině ráno, když se děti vydávají na cestu do školy?," zněly nejčastější dotazy, na které pak odpovídal chrudimský místostarosta Miroslav Tejkl a vrchní strážník Městské policie Chrudim Lukáš Dvořák.

Místostarosta Miroslav Tejkl v malém statistickém přehledu uvedl, že při posledních měřeních, trvajících celkově něco přes deset hodin, bylo v Medlešicích čtrnáctkrát zaznamenáno překročení povolené rychlosti, za což byly uděleny pokuty v průměrné výši něco přes 1000 korun.

Hlídky i radary

Medlešičtí ovšem na schůzce několikrát zopakovali volání po zvýšených kontrolách především v ranních hodinách, kdy mají největší obavy o bezpečí svých dětí. Jak ale vzápětí vysvětlil chrudimský vrchní strážník Lukáš Dvořák, v tomto případě jejich požadavek naráží nejen na prozatím nevyhovující světelné podmínky, ale především na reálné personální možnosti městské policie. „Je to čas, kdy máme v Chrudimi nejvíc práce u přechodů pro chodce a při současném počtu strážníků mám problém vůbec všechny svěřené přechody obsadit," konstatoval Lukáš Dvořák. Slíbil nicméně, že četnost měření a hlídkové činnosti se v Medlešicích přece jenom podle možností zvýší.

V korektně vedené diskuzi došlo i na další možnosti řešení stávající situace. Starosta Petr Řezníček tak slíbil, že město zkusí vyjednat častější kontroly ze strany Policie ČR s využitím jejich „lovců nezdárných řidičů" číhajících v silných a neoznačených policejních vozech. „Pokusíme se také najít lokality, do kterých bychom umístili radary k měření okamžité rychlosti. Jeden takový radar by měl být na příjezdu od Chrudimě a druhý na příjezdu od Mikulovic," doplnil starosta.