V regionu přibývá kruhových křižovatek. Řeší především průjezdnost silnic první třídy městy.„Přestavba křižovatek na kruhové je evropským trendem,“ vysvětluje Martin Švancara z dopravního inspektorátu svitavské policie. „Dopravu zpomalí, řidiče ukázní a přednost na nich je transparentnější,“ dodává.

Takzvané kruháče jsou ale vhodné jen na silnicích prvních tříd, nikoliv na místních komunikacích ve městech. Ředitelství silnic a dálnic přestavělo ve Svitavách na jedničce dvě křižovatky, u nemocnice a světelnou u ředitelství policie. „Zlepšila se průjezdnost, fronty které se někdy tvoří by byly i v případě světelné křižovatky,“ říká vedoucí odboru dopravy Miroslav Doseděl. Je to dáno hustotou provozu, a to odstraní podle Doseděla jen obchvat města.

„U nás se problémové křižovatky u autobusového nádraží a hotelu Morava přestavět na kruhové nedají,“ tvrdí místostarosta Moravské Třebové Miloš Izák. Je tam málo prostoru a situaci by kruháče zkomplikovaly. „Problém by měli především řidiči těžkých nákladních vozidel,“ objasňuje Izák.

Litomyšl naopak na kruhovou křižovatku vsadila. Staví se v těchto dnech na pětatřicítce u hotelu Dalibor a druhá hned vedle při vjezdu do náměstí. „Uvidíme jak se osvědčí a pak bychom v budoucnu případně uvažovali o přestavbě světelné křižovatky u nemocnice,“ zamýšlí se místostarosta Litomyšle Jan Janeček.

(ap)