Velké rozpaky vzbuzuje například pokládka nového asfaltu na třech kilometrech mezi Chrudimí a Pardubicemi. Silničáři sice tvrdí, že životnost povrchu byla na svém konci, skutečností však je, že na celém Chrudimsku nebylo lepší a rovnější silnice. Frézování a pokládka nové vrstvy na asi nejfrekventovanější spojnici na okrese pak trvala čtvrt roku. Bylo by to prý o měsíc méně, kdyby se nerozbil půjčený finišér. Ale i kdyby: Proč na hlavních tazích na Západě nebo v Japonsku trvají podobné opravy pár dní, zatímco u nás měsíce? Nebo jsou to science fictions a videa z tamních rekonstrukcí fake news? Nehledě k tomu, že kvalita nového povrchu na rychlodráze do Pardubic je na pováženou. Problematická není ani tak hrubost nového koberce, nýbrž evidentní nerovnosti povrchu.

Na opačné straně Chrudimě silničářům trvá stejně tak dlouho vyfrézování a pokládka nového koberce na 800metrovém úseku kolem kasáren. Zde je otázek ještě víc: Proč neopravili rovnou celou silnici až do Slatiňan, odkud vede objížďka? Proč silničáři nepočkali s opravou na dostavbu obchvatu města, další dva roky by vozovka přece ještě vydržela? Ostatně, úsek nebyl nejhorší ani doposud. Stačí odbočit na kteroukoliv okresku, aby bylo zřejmé i naprostému laikovi, které silnice jsou v horším stavu.