Po úspěšném projektu s názvem „Umění stárnout" z roku 2011, se klienti společně s týmem profesionálního fotografa, grafika a nadšených zaměstnanců domova pouštějí do dobrodružství dobových scén 30. a 40. let minulého století. Pánové a dámy z Domova seniorů tak mohou autenticky zavzpomínat na dobu svého mládí.

Vedle svého charitativního záměru pomoci veřejné sbírce, nese kalendář poslání, vnímat čas jako významnou hodnotu. V době kdy chtějí být všichni mladí a krásní, vnímáme čas jako něco negativního. Přitom, jen čas prověří co je dobré. Proto tento kalendář nese název Hodnoty času.

Charitativní kalendář přijal pod svá křídla šest tradičních firem z hlineckého regionu. I pro ně je čas hodnotou, která jim dává punc „rodinného stříbra". Na omezeném prostoru dvanácti listů kalendáře tvůrci nekomerčním způsobem propojují moudrost a zkušenost stáří s tradicí značky, jako jsou ETA, EVONA, TATRA MLÉKO, IVECO-KAROSA, PIVO RYCHTÁŘ a LOM MATULA.

Fotit se začíná právě v těchto dnech díky laskavému poskytnutí prostor Muzea obuvi a kamene ve Skutči, Hospody u sv. Huberta v Hlinsku, Souboru lidových staveb Vysočina a Východočeského divadla Pardubice. Historické kostýmy pro fotografování poskytla Česká televize, Televizní studio Brno. Odbornou radou a zapůjčením rekvizit pomohlo Městské muzeum a galerie Hlinsko.

Bez nároku na honorář se ujal nafocení kalendáře profesionální hlinecký fotograf Radek Pavlík, externí spolupracovník Chrudimského deníku. Sponzorskou účast na tomto projektu přijal grafik František Solař z Pardubic, který se podílel již na zmiňovaném kalendáři „Umění stárnout". Významnou pomoc při uvádění kalendáře na světlo světa přislíbily společnost Guideline z Prahy a Tiskárna H.R.G. z Litomyšle.

Výtěžek z prodeje kalendáře putuje v rámci veřejné sbírky na vybudování Víceúčelového parku Drachtinka v Hlinsku, který bude sloužit všem.

Vendula Trojanová