A radost, kdy rychlobruslařka Martina Sáblíková už měla na zimních olympijských hrách v kanadském Vancouveru zlato jisté, neznala mezí.

„Sáblíková na Hrad“, „Je to tam“, nesla se o půlnoci, kdy už Sáblíková měla vítězství zaručené, ozvěna mezi narvanými chrudimskými hospodami.

Prostě, kdo neskáče, není Čech. Sáblíkové se ale věřilo už předem. V sázkách Tipsportu měla kurz na vítězství 1,6:1.

Kvůli časovému posunu však většina Čechů prožívala nedělní euforii doma u televizních obrazovek.

„Takhle pozdě o sledování nebyl zájem, ptali se jen asi dva lidé. Projekci připravujeme spíše až na případná finálová boje našich hokejistů,“ uvedl ředitel kina Centrál v Hradci Králové Leoš Kučera.

V řadě hospod měli přesto narváno. Například ve Sport Café na hradeckém Velkém náměstí. Řada restaurací dokonce kvůli přenosům z Vancouveru otevírá i v šest hodin ráno.

Náležitě se však na olympiádu připravila asi většinová část sportovních fanoušků, která olympijské boje sleduje na televizních obrazovkách z pohodlí domova. Prodej LCD a plazmových televizorů však stoupl jen minimálně. Lidé se spíše předzásobují jídlem a pitím.

„Zájem o sortiment, který fanouškům pomůže vydržet při sledování nočních přenosů z Kanady, prudce stoupl. Nárůsty prodejů zaznamenáváme v řádu desítek procent. I v dalších týdnech očekáváme růst prodeje kávy a energetických nápojů, stálicí vyššího prodeje je samozřejmě pivo,“ řekl ČTK mluvčí hypermarketů Albert Libor Kytýr.

Odborníci však tvrdí, že nezájem o velkoplošné televizory není způsoben krizí, nýbrž spíše nasycenou poptávkou z předchozích let. Ostatně, třeba sázkové společnosti naopak už podle prvních čísel tuší růst obratů oproti minulé zimní olympiádě v roce 2006 v Turíně.

„Tehdy lidé prosázeli 150 milionů korun, letos čekáme kolem 200 milionů,“ uvedl mluvčí sázkové kanceláře Tipsport Lubomír Ježek.
Jen na zlato Sáblíkové si tipaři vsadili tři miliony korun, Tipsport jim nyní bude muset vyplatit milionů pět. Méně už sázkaři věří českým hokejistům. Kurz na jejich vítězství je jen 10:1, což odpovídá čtvrtému či pátému místu.