V pátek večer sprchlo, a tak sobotní dopoledne věnuje většina majitelů dodatečnému leštění, aby kapoty odrážely i to málo slunečních paprsků, které podmračené nebe dovolí. Začínají se trousit i první návštěvníci, kteří obdivují vystavené motory s chromovou úpravou, přestavené karoserie do monumentálních tvarů nebo reprobedny zaplňující celý kufr auta.

Areál koupaliště se pomyslně dělí na části. Zatímco úplně vzadu stojí luxusní vozy, jejichž úprava stála stovky tisíc korun, směrem ke vchodu už náklady na úpravu klesají. Originalita však nikoliv.

Koktejl nápadů

Pozornost návštěvníků strhuje třeba nazdobená Felicie Filipa Giráška ze Slatiňan. Aby ne, vždyť na střeše trůní sáňky, starý kufr i sud, za volantem plyšová opice a na vozíku je gauč, z nějž koukají myši.

„Neskutečně mě baví auto vylepšovat buď tím, co mě napadne, nebo mi poradí moje tříletá dcera. Říkám tomu sranda tuning a je to taková parodie. Nejde mi o to získávat poháry na srazech, ale nejvíc mě potěší, když okolo auta projde školka a všichni se tomu zasmějí," říká Filip Girášek.

Pořádné dunění je slyšet od soutěže zvané DB Drag. U stánku pořadatelů defilují na první pohled nenápadná auta, která však v kufru skrývají masivní reproduktory. Řidič vystoupí, porotce dovnitř umístí přístroj na měření zvuku a majitel pustí rádio. Zvuk linoucí se z vozu není jenom slyšet, ale dá se i nahmatat.

O rekord se postaral slovenský účastník, kteří si říká DB Drag Tico, kterému porotci naměřili více než 160 decibelů. Aby ne, jeho vůz neobsahuje vlastně nic jiného, než zesilovače, baterie a reproduktory.

LUKÁŠ VANÍČEK