„V průběhu zimních měsíců po dokončení dodávky nových motorových jednotek RegioFox dojde k ukončení pravidelného nasazování motorových vozů řady 810. Ty se nyní vyskytují především na lokálkách na Pardubicku a v malé míře také na Českotřebovsku. Místo nich zde budou nasazeny nové motorové jednotky RegioFox,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě o novém jízdním řádu, který začne platit už tuto neděli.

RegioFoxy na této trati nahradí i Regionovy, což byly modernizované motoráky řady 810. Ty se přesunou na jiné tratě, kde dosud jezdí vozy řady 810.

Vedle trati č. 238 (Pardubice – Havlíčkův Brod) zmizí „osmsetdesítky“ i z odbočné trati ze Žďárce u Skutče přes Poličku do Svitav.

Ústup motorových vozů řady 810 trvá poslední roky. České dráhy měly ještě v první polovině roku v inventárním stavu 183 motorových vozů řady 810, provozní potřeba včetně zálohy byla 104 vozidel a bude dále klesat, poznamenal server zdopravy.cz.

Jako RegioFox budou označovány nové motorové jednotky od společnosti PESA Bydgoszcz, které právě testuje výrobce na zkušebním okruhu ve Velimi.
Wi-Fi, klimatizace i USB zásuvky. Na Pardubicku budou jezdit modernější vlaky

„Konstrukčně jde o vozidla velice originální, která v provozu předčila očekávání konstruktérů i provozovatelů. Hlavním úkolem výrobce bylo vytvořit levné vozidlo, jednoduché na údržbu a levné na provoz, které mělo nahradit veškerá starší vozidla na vedlejších a krátkých tratích, kde se předpokládalo, že průměrná doba cesty jednoho cestujícího bude v průměru asi 20 minut. Proto byl interiér poměrně málo komfortní, jednoduchý a hodně prostorný,“ stálo v materiálu Národního technického muzea, které ikonu českých lokálek řady 810 zařadilo do svých sbírek.

Vagonka Studénka jich v letech 1973 až 1984 dodala tehdejším ČSD 680 kusů, podotkl server zdopravy.cz. Dalších více než sto vozidel bylo dodáno do Maďarska. Seznam vozidel určených k odprodeji a dalšímu využití je na stránkách ČD.