„Pozor, přejezdové signalizační zařízení mimo provoz," varuje tabule už delší dobu řidiče i chodce před železničním přejezdem poblíž nádraží v chrudimské Škroupově ulici. To, že na přejezdu nefunguje signalizace, však trápí hlavně obyvatele žijící v okolí nádraží.

Příčinou jejich nespokojenosti je hluk. Strojvůdci všech vlaků jsou totiž nyní povinni při přejíždění silniční komunikace výrazně zpomalit a přitom houkat jako o závod.

„No tak houkání vlaku je fakticky šílené. Chápu, že je to nutné, ale kamarádce to budí stále dítě," posteskla si na sociální síti například Vlaďka Obrovská. A diskutující Karel Balla dodává: „Když mám otevřenou ventilačku, tak je nádhera, když usne nějaký strojvedoucí na klaksonu. A to pravidelné buzení ve čtyři hodiny ráno je taky úžasné."

Někteří Chrudimáci se zlobí hlavně na město. Patrně jim přitom nedochází, že radnice nemá s investicemi do železnice v podstatě nic společného.

Na celé záležitosti zaráží hlavně to, že trať byla i v tomto úseku nedávno kompletně rekonstruována, vlastně úplně vyměněna. Ne vše se však zřejmě podařilo. Plyne to i z odpovědi Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), adresované prostřednictvím webu chrudimského městského úřadu stěžovateli Stanislavu Šťastnému. Uvádí se v ní, že signalizace nebyla aktivovánu z důvodu projekční chyby.

„Předpokládaný termín je do konce března, probíhá již přeschválení tabulky přejezdového zabezpečovacího zařízení, následně bude nutné provést úpravu software v elektronickém stavědle," vysvětluje Karel Kohout z Oblastního ředitelství SŽDC v Hradci Králové. Lidé si teď jen přejí, aby vše skutečně klaplo. Zařízení totiž mělo původně fungovat už počátkem března.