Je to tak, problémy s drzými řidiči čtyřkolek a terénních motocyklů začaly narůstat hned, jak začalo jaro. A s postupným oteplováním začínají narůstat. Lidé se cítí být ohroženi, strachují se o své děti. „Každý den řeším stížnosti na jízdu těchto strojů po místech, kde nemají co dělat. Řidiči těchto strojů jsou bezohlední, myslí si, že jsou páni na vozovce a ohrožují tak pěší a cyklisty. Vrcholem bylo víkendové drancování parku pod kostelem Na Chlumku. Než dokázala zasáhnout státní policie, byli výtržníci už zase někde jinde," říká starosta Luže Radek Zeman, podle jehož názoru by stát neměl jízdu čtyřkolek po veřejných komunikacích v žádném případě legalizovat.
Správce heřmanoměsteckých lesů Josef Jedlička není zapřísáhlým odpůrcem čtyřkolek nebo terénních motocyklů, ale má s některými jejich šoféry nepříjemné zkušenosti. „Je třeba dodržovat pravidla. S dostihovým koněm také nejezdíme po poli, ale vydáme se s ním na dostihovou dráhu. Ať si čtyřkolky jezdí na místech k tomu určených a neničí lesy a pole. Způsobují velké škody a plaší zvěř," míní správce. Podle jeho slov je naštěstí „móda" spočívající v honičkách přírodou za zenitem. „Když oni vidí, že si území hlídáte a neváháte zavolat policii, přestane je to bavit," říká z vlastní zkušenosti Josef Jedlička.
Čtyřkolkáře ale v žádném případě nelze házet do jednoho pytle. Výjimky v podobě slušných řidičů, kteří své stroje opatří „espézetkou", existují. Příkladem jsou zdravotně postižení, kteří se sdružují v Motoklubu vozíčkářů.