3. týden Začátky jsou krušné! Zejména je obtížné si srovnat jídelníček s denním režimem. Jedla jsem totiž hrozně nepravidelně a hlavně jsem skoro vůbec nepila. Můj pitný režim byl tak ½ 1 litr tekutin za den, což je katastrofa! Mamka si ze mě dělá legraci, že jsem jako „velbloud". Pomalu se to snažím navyšovat a sklenici vody mám stále po ruce.

4. týden První 2 kila jsou dole! Jdou pryč pomalu, za to na centimetrech je to znát mnohem víc. Už i manžel si všiml!

5. týden Cítím se dobře, plná energie a hlavně lehce. Mívala jsem občas problémy s bolestmi žaludku, ale ty jsou pryč. Stále se usmívám a okolí si té změny také už všimlo.

6. týden Chodím cvičit čtyři až pětkrát týdně a velice mě to baví. Pohyb se stává součástí mého každodenního života, asi jako jídlo. Chodím 1x týdně na Piloxing, 1x týdně na přístroj Vacutherm a 2x týdně na cvičení s názvem „posilování břicho-zadek", ale posilují se zde i ostatní části těla. Když mám čas a je hezky, jdu si s mojí dcerou na půl hodinky zaběhat. Nedávno jsem začala chodit na Poledance do studia Emotion v Chrudimi, na který jsem dostala permanentku od Chrudimského deníku. Nejdříve jsem z toho měla hrůzu, ale i díky mé usměvavé a příjemné učitelce Janě mě Poledance začal bavit.

Vždycky se těším na další hodinu a dokonce už se mám i čím pochlubit!

7. týden Kila jdou dolů a centimetry také. Už mi ani nechybí rohlíky a čokoláda.

8. týden V průměru mám dole 3 cm a v pase dokonce 5 cm. Mám z toho velkou radost a známí i rodina už mě začali také chválit, jak mi to sluší. Toto všechno mi dodává optimismus a sílu do dalšího boje s kily.

Markétě gratulujeme k pokrokům, které v soutěži Fit s Deníkem dosáhla.

Výživový poradce a life kouč Energy Clinic, který na účastnice projektu dohlíží, přidává několik rad pro ty, kteří chtějí do léta shodit pár nadbytečných kilogramů:

1. Uvolněte se! Relaxujte a věnujte se pravidelnému dýchání, relaxacím a třeba i meditacím. Jen uvolněný člověk může dobře hubnout.

2. Dobře jezte! Vyrovnejte rozložení jídla během dne. Naučte se snídat. Jezte pravidelně a v menších porcích. Cca do 15 hodin jezte podle správného složení jídla sacharidy a večer spíš zeleninu. Nevynechávejte přílohy k hlavnímu jídlu. V jídle nesmí chybě stavební kameny: bílkoviny, sacharidy a zdravé tuky. Jídlo musí být bohaté na minerály a vitamíny. Pijte dostatek neslazených nápojů voda, bylinné čaje. Pokud si neodepřete kávu, pijte kvalitní kávu 1 až 2 šálky za den, cca 2-4 dcl, vína pokud pijete alkohol. Ke každému jídlu doplňujte ovoce a zeleninu. Jezte pravidelně mořské ryby, nebo je nahrazujte doplňky stravy. Vyhýbejte se instantním pokrmům, smaženým fast foodovým jídlům, bagetám, jako náhražce jídla, uzeninám s nízkým obsahem masa, a potravinám s vysokým obsahem soli a cukru. (ron)