Před pár lety bylo týdně na operačním středisku přijato asi padesát oznámení od občanů, nyní se počet pohybuje mezi šesti a sedmi desítkami. Někdy je to i více.

„Tento trend ukazuje, že se městská policie za dobu svého působení stala důvěryhodným partnerem pro obyvatele, že se ve městě pevně etablovala,“ říká starosta Chrudimi František Pilný, jenž je řízením městské policie pověřen zastupitelstvem.

„Občané zkrátka vědí, že se na městskou policii mohou spolehnout, a to v různých situacích, ať už se jedná o drobnosti, nebo závažnější případy,“ dodává.

Strážníci neřeší jen špatné parkování, jak se někteří lidé domnívají. "Ne vždy to bývá pravdou. Aktuálně počty těchto oznámení postupně klesají,“ uvádí vrchní strážník Lukáš Dvořák.

Strážníci už si získali důvěru obyvatel občanů, ale i kolegů z Policie ČR, jejíž hlídky jsou mnohdy vytížené, a tak jsou strážníci požádáni o pomoc. Dalším příkladem spolupráce je pomoc poskytovaná ošetřovatelkám z Centra sociálních služeb. Tyto pracovnice často žádají městskou policii o asistenci v případech, kdy jejich klienti upadnou na zem a ony je nejsou schopny samy bez pomoci zvednout.

„Na druhé straně je však třeba zmínit, že zvýšený počet oznámení zahrnuje také řadu spíše méně závažných věcí, které musí strážníci řešit. Ač jde o drobné problémy, po nahlášení se jim věnovat musíme. Odvádějí tak pozornost od jiných případů nebo omezují pravidelnou pochůzkovou činnost,“ říká vrchní strážník.

Lukáš Dvořák hovoří především o řešení partnerských rozepří, hádek různých spolubydlících nebo i bezdomovců: Mnohdy jde o stále stejná jména. Když přijedeme na místo, nikdo už nic řešit nechce. Jako by už jen zavolání na linku městské policie pomohlo rozhádaným lidem spory urovnat. Jenže my zatím můžeme být zapotřebí jinde,“ uzavírá vrchní strážník Dvořák.

/Zeditovaná tisková zpráva/

Denní přehledy svých zásahů zveřejňuje Městská policie Chrudim na svých webových stránkách www.mpchrudim.cz.