U stolu v chrudimské restauraci Neuperský dvůr nechyběl ani předseda strany a bývalý český premiér Miloš Zeman, diskutovat přišel také bývalý šéf Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek.

Na schůzce zazněly některé konkrétní návrhy. Jako nejschůdnější se některým zúčastněným jeví vytvoření účelového svazku měst a obcí, na který by mohla být zmíněná trať převedena.

Sdružení by si pak na správu trati najalo odborně způsobilou firmu, která by byla oprávněna čerpat finanční zdroje ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Pokud by se prý obcím zároveň podařilo nalézt levnějšího provozovatele dopravní služby mezi soukromými subjekty, mohl by kraj opět zařadit trať do základní sítě dopravní obslužnosti.

Starosta se bojí další špatné zprávy

Trať mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem má velkou výhodu v tom, že ji ze strategických důvodů potřebuje v provozu udržet armáda. Kolejím tedy alespoň nehrozí fyzická likvidace, na čemž se shodli všichni účastníci čtvrteční schůzky.

Vyhlídky osobní dopravy jsou ale nejisté. Starosta Heřmanova Městce Aleš Jiroutek se navíc obává, že dnes dostane od Pardubického kraje informaci také o zrušení osobní dopravy na trati Heřmanův Městec – Přelouč.

Jistou naději už dává asi jen představa, že si obce celou infrastrukturu převezmou a na každý kilometr trati pak mohou získávat z dotace přibližně 400 tisíc korun ročně. Podle bývalého odborového předáka Jaromíra Duška by to mělo na úhradu nezbytné údržby bohatě stačit.