Místní hasiči to dokázali: navrátili po dlouhých dvaadvaceti letech masopustní tradici do obce a chopili se jí důkladně a zvesela. Kdo se jen mihl kolem průvodu, neodešel domů s čistou tváří a ještě ho dlouhou dobu provázel odér těžké voňavky.

Obchůzka byla přehlídkou masek. I když se nemohla srovnat s masopustní tradicí na Hlinecku zapsanou do seznamu UNESCO, některé kostýmy byly zvyky našich předků inspirovány.

V průvodu kráčel Medvěd, Žid i Slamění.

Pestře ho ale doplňovali Smrťáci, Cikánky, Vězni nebo Jeptišky.

Protože je masopust symbolem plodnosti a očekávání jara, nechyběly při průvodu scénky se sexuálním motivem. Dva „lékaři“, MUDr. Bunda a MUDr. Bundy, „co léčí a prohlíží všechny ženské“, se snažili dostát svému mottu napsanému na zádech bílých plášťů. Když se žena dostala do jejich spárů, v okamžiku ležela na lůžku a absolvovala poněkud citlivější „vyšetření“.

Bez následků se ale neobešli ani ti, kteří potkali dva „holiče“. Ti svou oběť posadili do křesla a potom už se děly divy. Třeba nevinně položená otázka „paní Pecková, jakou máte ráda barvu vlasů?“ se vůbec neřídila odpovědí. I když žena odpověděla, že preferuje přírodní vzhled hlasů, „holiči“ se zařídili po svém a prameny začali barvit na červeno.

I další maškary se snažily o to, aby kolemjdoucí dlouho na průvod vzpomínali. Tváře pomalované červenou a černou barvou se obtížně smývaly a „parfém“, zřejmě ruské výroby, byl z těla cítit ještě několik dní. Z vlasů těžko vyčesatelné piliny jsou jen maličkostí.

Morašičtí hasiči jsou motorem kulturního života v obci. „Naposledy se u nás masopust konal v roce 1989 a my jsme rádi, že se tuto tradici podařilo obnovit,“ řekl velitel sboru a majitel místní hospody Pavel Petrovič.

Autorka článku touto cestou děkuje oběma “lékařům“ za jejich „odborný zákrok“ s vírou, že povede k jejímu pevnému zdraví.