V doprovodu své maminky a reportéra pardubické frekvence 107,8 FM Radia Beat navštívil prostory vývojového střediska dakarských speciálů, matadora Rallye Dakar a maratonských rallye Josefa Macháčka, který návštěvu vřele přijal.

Během dvouhodinového posezení předal tento sympatický, usměvavý profi závodník ocenění v rámci pardubické frekvence 107,8 FM Radia Beat Jindřichu Vohnoutu mladšímu za jeho výsledky v motokárovém sportu (nejlepší umístění 2. místo v rakouském Brucku). Mladý Jindra převzal i knihu s věnováním o Dakaru 2011. Při tomto slavnostním aktu byla slovně a také květinou oceněna jeho maminka za zajišťování kvalitního zázemí pro motokárovou naději.

Josef Macháček k tomu dodal: „Bez kvalitního zázemí a podpory rodinných příslušníků to nejde bodovat a vyhrávat.” Totéž potvrdila přítomná technická podpora, hlavní mechanik dakarských speciálů Míla Hlaváč. Během setkání talentu a ikony motosportu si oba měli o čem povídat. Řeč tak přišla na techniku, na ladění motorů, výfuky, pneumatiky či podvozky. „Na africkém Dakaru jezdím na víc na hladších „gumách“, na druhé straně zeměkoule, v Argentině, kde se Dakar koná v posledních letech, je to víc o „trapácích“. Jezdí se víc do kopců a hor, je to náročnější na techniku jízdy,” svěřil se Macháček.

Zároveň vzpomněl i na exhibiční závody motokár, na které je zván. Při nich záleží i na váze. „Při těchto VIP závodech osobností mě předjíždějí 10 - 14ti letí kluci a holky,” usmíval se Macháček. Macháček s Vohnoutem se shodli, že v rámci mezinárodních závodů se jezdí tvrdě, a to hlavně v Itálii. Vohnout zavzpomínal na poslední závody na Apeninském poloostrově na motokárové dráze Castelletto di B.zzo , kde byl ve své kategorii EASY100 ze 64 startujicích ve finále B celkově osmnáctý. „Do budoucna bych tam chtěl na této dráze vyhrát světové finále,” zasnil se Jindra. Macháček jej lehce poklepal na rameno a popřál mu, aby se to podařilo.

Macháčka rovněž zajímalo Jindrovo studium a jaké má koníčky? „Jsem na jazykové škole na Závodu Míru v Pardubicích.” Macháček na to reagoval slovy: „To je moc dobře, jazyky jsou ve sportu nutné. Co kdyby ses dostal do formulového rallye/sportu? Tomu mechanikovi svými slovy pak můžeš sdělit, zda technika je v pořádku nebo jaká závada je na stroji. Přes tlumočníka to je složitější a zdlouhavější.”A k těm Jindrovým koníčkům? Jsou docela netypické. Velice dobře si rozumí s hudebními nástroji (elektrické varhany, elektronická kytara). Jeho zálibou jsou také trolejbusy, autobusy MHD, kdy obdivuje jejich řidiče, kteří řídí až 20 metrů dlouhé vozy. Nejvíce je sleduje v domovských Pardubicích, ale i ve vzdálenějším Hradci Králové, kde má babičku s dědou.
Macháček během příjemného setkání zavzpomínal na Dakarské úspěchy i neúspěchy, také připomněl maratonskou rallye Sant Petěrburg Peking, kdy závodníci jezdili proti času a se čtyřkolkou byl u slavné Čínské zdi. Adrenalin zažil i v Australské rallye, jejíž náročnost je velká i mimo etapy. V rámci etap je velkou hrozbou symbol Austrálie klokan. „Nevíte, co od něj čekat a do jakého směru se dá. Já ho potkal 150 metrů před sebou, když čtyřkolka jela na plný výkon, ale naštěstí to dobře skončilo.

V době, kdy se návštěva uskutečnila, Macháčkova čtyřkolka Panda (jak ji pojmenoval pro Dakar 2012) měla „fyzickou“ účast. Byl to jeden z posledních dnů v ČR před technickou přejímkou ve Francii. Ikona Dakaru sdělila, že startuje jako „VIPKA“ KM RACING TEAMU pana Macíka . Bude bojovat ve čtyřicetihlavém poli čtyřkolkářů a sám sobě si bude dělat mechanika. Dakar 2012 má jednu z nejslabších účastí závodníků z ČR (starty našich zastavily finance, které jsou potřebné pro absolvování Dakaru). Macháček také představil dakarský speciál pro automobilovou kategorii T3 obsah 1050 (vůz je vzhledem bugyna), s kterým se letos začal seznamovat a testovat jej. Zároveň sdělil, že speciál odzkouší v roce 2012 v maratonských rallye a na Dakarské rallye s ní chce na startu stát v roce 2013. Při pohledu mladého Vohnouta na tento speciál Macháček dodal: „ Na jaře přijeď a tento stroj si budeš moci otestovat, vyzkoušet“. Pro Jindru to bylo další překvapení, které toho dne zažil, ale čeká ho ještě jedno, a to během příštího roku 2012. Ale nepředbíhejme.

(jv)