„Dospělých bylo 13.527, studentů, dětí a důchodců 7.020 a rodinných vstupenek jsme prodali 1.853,“ upřesňuje kastelánka, která hodnotí letošní sezónu jako méně úspěšnou, než byla ta loňská, kdy přišlo na hrad o šest tisíc lidí víc.

„Na prvním místě turisté obdivovali novou vyhlídkovou věž Miladu a teprve na druhém místě jevili zájem o doprovodné programy. Nelze se tomu ale divit. Milada je jako atrakce nová a zatím neokoukaná, vyhlídky jsou ostatně fenoménem dnešní doby a cestovního ruchu,“ pokračuje kastelánka, která si již nyní láme se svými spolupracovníky z města Třemošnice hlavu, jak sestavit program, který by vhodně obohatil prohlídku hradu v příštím roce.

„Chystáme v něm například pro milovníky žlutohnědého moku Den piva na Lichnici. Jako jednotící téma chceme také do akcí promítnout produkty místních výrobců a dalších regionálních produktů. Lidé žijící v 21. století mají dnes k dispozici přebohatou škálu potravin po celý rok, takže si ani neuvědomují, u jak hojného stolu sedíme, a že tomu tak nebylo vždy a pro každého,“ dodává kastelánka Ivana Matyková.