VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nemáte tip na správný jídelníček? Poradíme vám!

Chrudimsko - V minulém díle jsme hovořili o nutnosti zdravé a bohaté snídaně, která je důležitým startem do nového dne. Jak ale na správný začátek dále úspěšně navázat, co a po jak dlouhé době jíst?

24.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/ Václav Pancer

Pokud nemáte představu o svém ideálním jídelníčku, poradí vám opět královéhradecká odbornice na zdravou výživu Radka Setrmajerová: „Rozložte stravu do určitých intervalů, doporučuji rozmezí dvou, tří hodin. Je vhodnější jíst menší porce a víckrát denně, než se jednou denně naprat a vyčistit ledničku! Po nejdůležitější snídani, bohaté na výživu, a ne kalorie, následuje svačina z ovoce, které jíme zásadně dopoledne.“


Palčivou otázkou je u Čechů oběd, někteří nestíhají, jiní dávají tělu zabrat hamburgerem z fastfoodu, na který se zaměříme v samostatném dílu. Správný postup by měl vypadat úplně jinak a není příliš důležité, zda si dopřejete teplý, nebo naopak studený oběd. „To je spíše psychologický efekt. Polévku jíst nemusíte, je to v podstatě druhý hlavní chod. Naopak salát pomůže žaludku a trávení. Důležité je přihlédnout na množství a vhodně zvolit přílohu k masu. Třeba brambory a výrobky z brambor jsou to nejhorší, co můžete tělu dát. Preferujte těstoviny, ideální je rýže a samozřejmě zelenina,“ podotýká Setrmajerová a přidává tip na odpolední svačinu: „Měla by být složená ze zeleniny, salát si můžeme ochutit nejrůznějším způsobem – rybou, šunkou, sýrem, lžičkou zakysané smetany či bílého jogurtu. Ovoce po obědě už zásadně nejezte, obsahuje přírodní cukr, který tělo v odpoledních a večerních hodinách už neumí zpracovat, pouze ho promění na tuk a uloží.“

Při večeři, posledním jídlu dne, byste měli pamatovat na střídmost. Velká večeře totiž tělo neúměrně zatěžuje. „Zvolte raději lehčí stravu, kterou organizmus stihne zpracovat. A večeřte mezi pátou a šestou hodinou,“ říká Radka Setrmajerová a na závěr přidává malé jídelní „desatero: „Denně snídejte, osmdesát procent obézních lidí vynechává snídani. Jezte zeleninu, dopřejete si tak velký objem jídla s minimem kalorií. Dejte přednost celozrnnému pečivu a pijte neslazené nápoje. Jezte potraviny s obsahem proteinu. A jezte menší porce několikrát denně.“

24.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Tři vloupání měl spáchat jeden muž

O víkendu proběhl výlov bačalského rybníka
16

O víkendu proběhl výlov bačalského rybníka

AKTUALIZUJEME

Náledí znovu zavírá silnice. U Svitav nehoda skončila smrtí

Pardubický kraj - Doprava v podnělí ráno je hustší než obvykle. Mohou za to návraty z dlouhého volna i nehody i počasí. U Svitav už policie řeší tragickou nehodu.

Roman Chalupa už má letos druhý shutout. Nastoupili tři dorostenci

Polička, Chrudim - Chrudimští hokejisté navlékli již osmý korálek na vítěznou šňůru a na ledě Spartaku Polička si navíc výrazně vylepšili skóre.

Ustupovat zlu je špatně. Ale když jde o děti?!

Východní Čechy - Zlu a hloupé rasové nenávisti nesmíme ustupovat. Je tu ale jedno velké ALE: Pokud nejde o děti, jako se tomu stalo v případu xenofobních komentářů proti tablu teplických prvňáčků.

Jak vybavit malý dětský pokoj?

Bydlíte v malém panelákovém 3+1, máte dvě děti a nevíte, jak je obě vměstnat do malého dětského pokoje? I na malém prostoru se dají dělat zázraky, jen je potřeba při zařizování dětského pokoje trochu přemýšlet!

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT