I v novém jízdním řádu budou v souvislosti s pokračující výlukovou činností na hlavní trati z Brna přes Českou Třebovou do Prahy pokračovat odklony vlaků railjet a EuroCity po trase přes Vysočinu. Cestující, kteří pojedou z Ústí nad Orlicí, mohou i nadále využívat rychlíkovou linku R19 „Svitava“, musí však počítat s náhradní autobusovou dopravou v úseku mezi Brnem a Blanskem.

Na trati Pardubice – Česká Třebová již nebudou v Ústí nad Orlicí od nového jízdního řádu zastavovat dálkové spoje společnosti Leo Express. Podle vyjádření dopravce tak dochází kvůli stavebním pracím a výlukám na hlavním koridoru, které ovlivňují jízdní dobu spojů. Leo Express by se po dokončení prací měl do Ústí nad Orlicí vrátit.

V souvislosti s modernizací tratě mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí bude od nového jízdního řádu zrušena zastávka Bezpráví. Od února až do konce roku pak budou všechny vlaky (až na 2 páry) v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí nahrazeny autobusy.

Od 12. prosince dojde v kraji ke změně ceníku jízdného, u Českých drah v průměru o 3,2 procenta. Zvýšení v řádech korun je reakcí na zdražování vstupů v čele s vývojem cen pohonných hmot a dalších provozních nákladů.

Hlavní změny v regionální dopravě Českých drah v Pardubickém kraji:

Časové posuny vlaků na trati 015 Přelouč – Heřmanův Městec
S ohledem na změny časových poloh rychlíků zastavujících v Přelouči a osobních vlaků jedoucích mezi Kolínem a Pardubicemi bylo podle ČD nutné přistoupit k úpravám časových poloh vlaků ve a ze směru Heřmanův Městec. Hlavním cílem je, kromě zajištění dopravy na a ze směn do významných podniků v Přelouči, také zajištění návaznosti především ve směru na Prahu (ráno) a z Prahy (odpoledne a večer).

Návrat k původnímu jízdnímu řádu na trati 018 Choceň – Litomyšl
Díky zastavení expresů linek Ex1 a Ex2 v Chocni (vždy okolo 30. minuty každou hodinu v obou směrech) je podle ČD možné vrátit se k původnímu jízdnímu řádu vlaků mezi Chocní a Vysokým Mýtem, popř. Litomyšlí. V Chocni tak vznikají výborné přestupní návaznosti na vlaky dálkové i regionální dopravy.

Návrat k původnímu jízdnímu řádu na trati 261 Svitavy – Žďárec u Skutče
Rychlíky Svitava se budou ve Svitavách opět potkávat okolo celé hodiny, takže na trati směr Polička budou opět jezdit vlaky tak, že odjedou krátce po celé hodině ze Svitav a za necelou hodinu dorazí do Pusté Kamenice, aby o další hodinu později přijely do Svitav k přípojným rychlíkům. Ve špičce pracovních dní je pak v provozu ještě další pár vlaků zpravidla mezi Svitavami a Borovou u Poličky. Novinkou jsou i letos zavedené sezónní víkendové vlaky Rychmburk sloužící mj. k obsluze nově otevřeného hradu v Předhradí.