Po prohlášení krajských politiků omezit železniční dopravu na trati Žďárec u Skutče - Polička dochází k uveřejnění prvního návrhu autobusových jízdních řádů v rámci tzv. systému IREDO. Vlaky mají již svůj grafikon hotový.

„Od neděle 12. prosince 2011 dojde spolu se spuštěním optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji také k rozšíření území integrované dopravy IREDO a s tím i k zavedení zónově relačního tarifu,“ informuje o změnách Milan Slezák ze společnosti OREDO, organizující regionální dopravu v Královéhradeckém a nově Pardubickém kraji.

Do Poličky vlakem pouze o víkendu

Zejména na Hlinecku a Skutečsku dojde k zásadním změnám. Lidé cestující ve směru na Poličsko a Svitavsko musí zapomenout na nově racionalizovanou železniční trať Žďárec u Skutče - Polička a přeorientovat se na autobus. V Chrudimském deníku jste se již mohli dočíst o rozhodnutí krajského úřadu omezit provoz na modernizované trati za více jak 230 milionů korun.

Společnost OREDO tak naplánovala nové autobusové linky ve směru na Poličku. Jedna linka sveze cestující z Hlinska do Poličky za necelou hodinu, což je oproti vlaku úspora tří desítek minut. Druhou novinkou v pořadí je linka kopírující de facto železniční trať Žďárec u Skutče - Pustá Kamenice. Spoj bude začínat v uzlové stanici Žďárec u Skutče a končit v Pusté Kamenici, kde naváže na vlakový spoj do Poličky. Vlaky na Poličku budou v celé trase od Žďárce zachovány pouze o víkendu a to jen ráno a odpoledne.

Návrh autobusových jízdních řádů na Chrudimsku si můžete prohlédnout zde.

Čas na přestupy

Projednaný návrh již připomínkovaly obce a města. „Zveřejněná verze návrhů respektuje aktuální stav projednání linkotvorby a jízdních řádů s dotčenými obcemi,“ dodává OREDO. Například vedení města Hlinska připomínkovalo nové jízdní řady pouze v detailech. „Šlo zejména o posunutí některých časů odjezdů, kde se mám přestupní doba mezi jednotlivými spoji vzhledem k zimním podmínkám na Hlinecku zdála nedostatečná,“ ozřejmuje stanovisko města starostka Hlinska Magda Křivanová.

Nový systém dopravy

Cestující si musí pomalu zvyknout i na změnu tarifních podmínek. Nově bude celý Pardubický kraj zahrnut do integrovaného systému IREDO. „Pro každou tarifní zónu v Pardubickém kraji jsme vytvořili návrh tarifní mapky, ze které bude možno vyčíst cenu obyčejného jízdného z příslušné zóny do ostatních zón IREDO. Tarifní mapka bude vylepena od prosince na každé autobusové i vlakové zastávce, která bude nově zařazena do IREDO. Na stávajících zastávkách v IREDO jsou cestujícím tarifní mapky k dispozici už dnes,“ doplňuje na závěr Milan Slezák ze společnosti OREDO.

Kraj: Vznikla řada spěšných vlaků

Jak jsme vás již informovali v Chrudimském deníku, ministerstvo dopravy nebude od nového jízdního řádu na trati Havlíčkův Brod – Pardubice provozovat rychlíky. Co na výpadek spojů říká Pardubický kraj?
„V tomto konkrétním případě dochází v rámci optimalizace veřejné dopravy na území Pardubického kraje ke vzniku celé řady nových spěšných vlaků, které dané spojení zajistí podobně rychle a častěji. Pardubický kraj nahradí rychlíky v úseku Pardubice – Hlinsko a zpět téměř v plném rozsahu. Dopoledne tak vznikne dvouhodinový interval spěšných vlaků, odpoledne budou rychlíky (mimo sobotu) zachovány dle původního návrhu. V navazujícím úseku Hlinsko – Havlíčkův Brod (Jihlava) odpolední pár rychlíků dle dostupných informací nahrazen nebude. Dopoledne budou nové spěšné vlaky propojeny s již existujícími osobními, které dosud měly jezdit jen z Havlíčkova Brodu do Ždírce nad Doubravou a zpět,” uvedla Magdalena Navrátilová, mluvčí Pardubického kraje.

KONEČNÝ NÁVRH JÍZDNÍCH VLAKOVÝCH ŘÁDŮ NA CHRUDIMSKU PLATNÝ OD 11.12.2011 (formát PDF)

Trať 015 Přelouč – Heřmanův Městec a zpět - STÁHNOUT
Trať 016 Holice – Chrudim a zpět - STÁHNOUT
Trať 236 Čáslav – Žleby - Třemošnice a zpět - STÁHNOUT
Trať 238 Pardubice – Chrudim – Hlinsko – Havlíčkův Brod a zpět -STÁHNOUT

Trať 261 Svitavy – Polička – Pustá Kamenice – Žďárec u Skutče - STÁHNOUT
Diskuse. Vyhovují vám osobně nové jízdní řády vlaků a autobusů?